پاسخ ایران به اسرائیل حتمی است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 3:27

پاسخ ایران به اسرائیل حتمی است

شماره: 25072
Aa Aa

امروز، فردا، چند روز یا یک ماه دیگر ایران پاسخ اسرائیل را خواهد داد؛ در خصوص پاسخ به اسرائیل هیچ اختلاف سیاسی در ایران وجود ندارد| ایران هرگز در خصوص پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان؛
پاسخ ایران به اسرائیل حتمی است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت روز قدس گفت:

در رسانه‌های عربی مدام می‌گویند حزب‌الله و مقاومت گروهِ ایران است؛ هرچه دلتان می‌خواهد بنویسید. ارتباط با ایران عنوان فخر و شرف در این زمان است

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

کسانی که باید خجالت بکشند که رابطۀ دوستی با اسرائیل دارند. آمریکا عامل اصلی کشتار فلسطینی‌هاست. شما از رابطه با قاتلان و چپاولگران خجالت بکشید. این رابطه ننگ است.

او گفت:

اینکه می‌گویند هرچه در منطقه اتفاق می‌افتد سناریوی آمریکایی-ایرانی است حرف سخیفی است حتی می‌گویند شکستِ سال ۲۰۰۰ اسرائیل توافق ایرانی-آمریکایی-اسرائیلی بود. این‌ها دیوانگانِ عقب‌مانده هستند که چنین حرف‌های پوچ و بی‌منطقی می‌زنند. برخی نمی‌خواهند بپذیرند که اسرائیل در منطقه شکست خورده است. ایران بهترین فرماندهانش را به‌عنوان شهید تقدیم کرده است. تهران موضع قاطع و تعیین‌کننده دارد که متکی به خون شهدایش است.

سیدحسن نصرالله ادامه داد:

ایران هرگز در خصوص پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کند. ایران هیچ دیدار مستقیمی را با آمریکا قبول نکرده در حالی که این آرزوی بسیاری از کشورهاست. ایران در مساله هسته ای گفتگوی مستقیم با آمریکا را نپذیرفته است. از زمانی که بایدن آمده مدام پیام داده که با ایران مذاکره کند ولی ایران فریب نمی خورد. گفتگوی ایرانی و آمریکایی هیچ ارتباطی به پرونده های منطقه ای ندارد.

او با بیان این که شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق برای ما ارزش تاریخی دارند گفت:

امروز، فردا، چند روز یا یک ماه دیگر ایران پاسخ اسرائیل را خواهد داد. ایران عجله نمی‌کند اما مطمئن باشید که پاسخ قطعی است و حتما اتفاق خواهد افتاد. اسرائیلی‌ها از ترس همۀ نیروهای ذخیرۀ خودشان را فراخوانده‌اند و در جی‌پی‌اسِ منطقه اختلال ایجاد کرده‌اند و منتظرند؛ قصه مربوط به ایران است. اصل پاسخ قطعی است؛ اینکه کجا چگونه و کِی اتفاق خواهد افتاد را نمی‌دانیم. کل ایران در پاسخ به اسرائیل اتفاق نظر دارند حتی کسانی که با حاکمیت اختلاف نظر دارند. شما ایرانی‌ها را می‌شناسید و در این موارد نباید به اختلافات داخلی دلخوش کنید.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت:

ایران حتما به حادثه کنسولگری واکنش نشان خواهد داد شکی در این نیست و اسرائیل این را می‌داند. ایرانی‌ها سریع هیجان زده عمل نمی کنند بلکه حساب و کتاب می‌کنند و با عجله رفتار نمی‌کنند. وضع حمله به کنسولکری ایران یک پیچ و گلوگاه تاریخی پس از ۷ اکتبر است. به اسرائیل می‌گویم که خودتان را اذیت نکنید، پاسخ ایران قطعی است. اسرائیل می‌داند که ایران پاسخ خواهد داد برای همین در آماده باش کامل به سر می‌برد. صبر ایران در پاسخ به اسرائیل، یک فشار روانی به صهیونیست‌ها وارد می کند وگرنه پاسخ قطعی است. در خصوص پاسخ به اسرائیل هیچ اختلاف سیاسی در ایران وجود ندارد.

او گفت:

آنهایی که با اسرائیل دوست هستند باید خجالت بکشند نه ما. نتانیاهو با حمله به کنسولگری ایران حماقت کرد. به قول امام خمینی خداوند دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. ان شاءالله این حماقت یک باب برای فرج بزرگ و تمام شدن این معرکه باشد.

وی اعلام کرد که باید به کسی که به شما کمک می کند وفادار بود؛ این موضع ما در برابر ایران است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت:

سلاحهایی در اختیار داریم که تاکنون علیه  اسرائیل استفاده نکرده‌ایم. مقاومت در لبنان از جنگ نمی هراسد و برای هر جنگی کاملا آماده است. اگر آنها (صهیونیستها) به دنبال جنگ هستند به آنها می گوییم ما هم آماده ایم، دشمن خوب به پیامدها و عواقب جنگ با لبنان آگاه است. مقاومت همچنان توانمندی ها و تسلیحاتی در اختیار دارد که هنوز علیه اسرائیل به کار نبرده است.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان