پاسخ هرگونه خطایی در منطقه پشیمان‌کننده‌ خواهد بود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:32

پاسخ هرگونه خطایی در منطقه پشیمان‌کننده‌ خواهد بود

شماره: 18746
Aa Aa

او گفته این پیام را همه خبرنگاران به همه جهان مخابره کنند که ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است.

رئیس جمهور ایران در سفر استانی به کرمانشاه؛
پاسخ هرگونه خطایی در منطقه پشیمان‌کننده‌ خواهد بود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر استانی به کرمانشاه و در سرپل ذهاب گفت:

امروز بحمدالله شرایط و وضعیت متفاوت شده و زندگی مردم با همه نواقص و مشکلات سر و سامانی پیدا کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

امروز رفع مشکلات این مردم از اولویت‌های دولت است. ایجاد اشتغال برای دختران و پسران از مسایل مهم و محوری و از دغدغه های دولت برای این منطقه است. نباید اشتغال را فقط کار اداری ببینیم و باید به کارهای مولد که تولید را در کشور رونق می‌دهند اهمیت بیشتری داد. امروز یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که ما را در همه مناطق کشور رنج می‌دهد مسئله رفع بیکاری است و ان‌شاءالله در این رابطه گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه اساس سفرهای استانی دولت دیدن مشکلات و مسائل مردم از نزدیک است اظهار داشت:

باز هم تاکید می‌کنم که همه مدیران و دست‌اندرکاران دولتی باید از چهره‌های انقلابی که دغدغه مشکلات مردم را دارند و با مردم‌ و در میان مردم هستند انتخاب شوند به نحوی که مردم احساس کنند مدیران از خود آنها هستند. معتقدم هر کس دغدغه مردم و روحیه تحول‌خواهی ندارد باید کنار گذاشته شود و کسانی در متن باشند که نیروهای انقلابی دغدغه‌مند نسبت به مسایل مردم و مشکلات هستند.

  •  

سیدابراهیم رئیسی در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه نیز گفت:

استقلال و عزت کشور در گرو توجه به تولید است.

 

215

او نقش دولت در اقتصاد را هدایت، حمایت و نظارت دانست و گفت:

اقتصاد دولتی، اقتصاد تعاونی و اقتصاد بخش خصوصی باید در کنار یکدیگر فعال باشند اما امروز سهم اقتصاد دولتی بسیار زیاد است لذا تلاش خواهیم کرد دولت را از تصدی‌گری در اقتصاد خارج و از بخش خصوصی حمایت کنیم.

رئیسی با بیان اینکه صرف واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی کفایت نمی‌کند گفت:

توانمندسازی بخش خصوصی یک ضرورت است و دولت باید از اقتصاد بخش خصوصی حمایت کند.
وی با بیان اینکه در اقتصاد کشور خصوصی‌سازی موفق و ناموفق داریم اظهار داشت:

معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است. تسهیلات و حمایت‌های حقوقی باید در اختیار تولیدکننده فعال قرار گیرد. باید به طرفی حرکت کنیم که اقتصاد و تولید برای تولیدکننده قابل پیش‌بینی باشد.

رئیس جمهور ایران کنترل و مهار تورم را لازم و ضروری برشمرد و گفت:

همه باید تلاش کنند تورم کنترل شود و باید از هر بی‌انضباطی اقتصادی که موجب تورم می‌شودجلوگیری شود. در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ که کار دولت را شروع کردیم تلاش شد از اقدامات تورم‌زا جلوگیری کنیم لذا از بانک مرکزی استقراض نکردیم، پایه پولی را افزایش ندادیم و سعی کردیم چاپ پول صورت نگیرد. از مجلس خواستیم که اجازه دهند، به برخی اقدامات و قوانین لایحه بودجه که تورم‌زا است عمل نکنیم و در مورد آنها تجدیدنظر شود. برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

او اظهار داشت:

رشد اقتصادی در گرو مهار تورم است. اگر تورم مهار شود با افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور اظهار داشت:

اعتماد به نفس، توجه به داشته‌های کشور و نیروی خلاق کارآمد زمینه‌های خوبی برای رشد اقتصادی کشور در راستای سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری هستند.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست برخی فعالان اقتصادی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی گفت:

کشاورزی قراردادی در دستور کار دولت است و این کار به نوعی فراهم آوردن امکان پیش‌بینی تولید برای کشاورز است که مورد حمایت جدی دولت قرار دارد. تضمین خرید محصول در این طرح سبب آرامش کشاورز می‌شود.

رئیسی بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه استان کرمانشاه تأکید کرد و این موضوع را از محورهای اقدامات دولت دانست.

رئیسی با تأکید بر اینکه توجه به دو حوزه پتروپالایشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است گفت:

کار دانش‌بنیان یعنی دانایی به توانایی تبدیل شود و این موضوع با جدیت در عرصه فعالیت پتروپالایشگاه‌ها دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی موضوع کولبری گفت:

راه‌حل این مشکل فعال کردن بازارچه‌های مرزی است. مرزهای ما فرصت‌های ما هستند و باید از آنها نهایت استفاده را بکنیم. یکی از فرصت‌ها تبدیل مرز به محل تبادلات تجاری است.

رئیسی بومی‌گزینی و استفاده از چهره‌های کارآمد استانی را از اولویت‌های دولت دانست:

مسئله بیکاری کرمانشاه بسیار نگران‌کننده است و رفع این مشکل حق مردم و وظیفه دولت است. بخش خصوصی نیز در این زمینه وارد شده و هر اقدامی که می‌تواند انجام دهد. در کشور مشکل حل‌نشدنی وجود ندارد.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در ورزشگاه امام خمینی (ره) و در جمع مردم کرمانشاه نیز اظهار کرد:

متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند. اجازه دهید در جمع مردم غیور و مقاوم کرمانشاه به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه بگویم که ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد. آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌اش بدانند که ملت‌های مسلمان منطقه از روابط تحقیرآمیز دولت‌های خود با آمریکایی‌ها که موجب غارت منابع آنها می‌شود سخت بیزارند.

 

2147

رئیسی قدرت نظامی، توانایی‌ها و اقتدار ایران در منطقه را امنیت‌ساز دانست:

دخالت بیگانگان و آمریکایی‌ها در منطقه جز ایجاد بحران و ناامنی نتیجه دیگری ندارد. رژیم صهیونیستی بداند که نباید در این منطقه چشم طمع به هیچ کجا داشته باشد. برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط به هیچ وجه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نخواهد بود. این پیام را همه خبرنگاران به همه جهان مخابره کنند که ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اعلام رسمی آمریکایی‌ها مبنی بر شکست مفتضحانه فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران گفت:

شما ما را با تحریم‌ها و تهدیدها آزمودید. چرا امرِ تجربه‌شده را دوباره می‌آزمایید؟ در ارزیابی وضعیت و شرایط جهانی امروز ایران از هر زمان قوی‌تر است و توان آمریکایی‌ها را نیز از هر زمان ضعیف‌تر می‌دانیم و هرگونه فشار حداکثری به ایران به شکل مفتضحانه‌ای شکست می‌خورد.

رئیسی با بیان اینکه اعتماد مردم را سرمایه‌ای بزرگ می‌دانیم که برای دولت مردمی مسئولیت‌آفرین است، خاطرنشان کرد: هم دولتمردان و همه کسانی که به نام دولت مردمی کار می‌کنند، با توجه به این مسئولیت باید در جای‌جای کشور بدون هیچ حاشیه‌ای، به شکل انقلابی به مردم انقلابی خدمت کنند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه "نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است" اظهار کرد:

روند خلق پول بانک‌ها کاهشی شده و اینها همه نشانه‌های آن است که علاوه بر اصلاح برخی از ساختارهای نادرست اقتصادی، گام‌هایی در جهت توسعه زیرساخت‌ها در حال برداشته شدن است که ان‌شاءالله آثارش در زندگی مردم آشکار خواهد شد. صبوری و تحمل و همکاری مردم را برای دولت بسیار ارزشمند است و همراهی شما مردم با دولت به کارهای بزرگی منتج می‌شود که دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید می‌کند.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان