پایگاه آمریکایی ویکتوریا در بغداد هدف حملات راکتی قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 13:21

پایگاه آمریکایی ویکتوریا در بغداد هدف حملات راکتی قرار گرفت

شماره: 13264
Aa Aa

مجموعه نظامی ویکتوری مشتمل بر اردوگاه و پایگاه نظامی یکی از پایگاه‌های مهم هوایی آمریکا در عراق به شمار رفته و گنجایش یکهزار نظامی را دارد.

سه فروند راکت به اطراف فرودگاه بغداد اصابت کرد؛
پایگاه آمریکایی ویکتوریا در بغداد هدف حملات راکتی قرار گرفت

پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد با سه فروند راکت هدف قرار گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یک منبع امنیتی عراقی گفت که این راکت ها به اطراف فرودگاه بغداد اصابت کردند.

وی افزود:

یکی از راکت‌های کاتیوشا به نزدیکی باند فرود هواپیماها اصابت کرده است. منابع محلی عراق نیز از ناکام ماندن سامانه پدافند هوایی آمریکایی‌ها در منهدم کردن این سه راکت خبر دادند. 

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده که این راکت‌ها از شهرک «الفرات» در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شده است.

مجموعه نظامی ویکتوری مشتمل بر اردوگاه و پایگاه نظامی یکی از پایگاه‌های مهم هوایی آمریکا در عراق به شمار می‌رود که به سفارت آمریکا- واقع در منطقه سبز بغداد- نزدیک بوده و دارای باند فرود برای انواع هواپیماست. این پایگاه گنجایش یکهزار نظامی را دارد.

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به حمله راکتی به نزدیکی پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در بغداد اعلام کرد که از «گزارش‌های مربوط به این حمله مطلع است و اوضاع را دنبال می‌کند».

این حمله راکتی ساعاتی پس از اظهارات ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» درباره اینکه آمریکا برنامه‌ای برای خروج نیروهای خود از عراق ندارد صورت گرفت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان