پوتین: تحریم های یک جانبه بر علیه سوریه غیرقانونی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 0:47

پوتین: تحریم های یک جانبه بر علیه سوریه غیرقانونی است

شماره: 10456
Aa Aa

رئیس جمهور روسیه با بیان این که با ارزیابی حسن روحانی برای برای تداوم همکاری ها در سوریه موافقم گفته سطح خشونت در سوریه کاهش یافته است.

در نشست مجازی سران ایران، روسیه و ترکیه؛
پوتین: تحریم های یک جانبه بر علیه سوریه غیرقانونی است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست مجازی سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه گفت:

نشست های سه جانبه روند آستانه میزان خشونت در سوریه را کاهش داده است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در آغاز سخنان خود کشته شدن شماری از افراد در پلی کلینیکی در تهران را به رئیس جمهور ایران تسلیت گفت و افزود: 

در دیدارهای قبل توافق کرده بودیم که نشست سه جانبه ای را در آنکارا برگزار کنیم که به دلایل قابل فهم نتوانستیم آن را برگزار کنیم.

وی افزود: از شرکای ایرانی برای برگزاری نشست امروز که به صورت مجازی برگزار می شود تشکر و قدردانی می کنیم.

پوتین افزود: با ارزیابی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برای تداوم همکاری ها در سوریه موافقم.

وی با بیان اینکه واقعا نتوانستیم برخی اقدامات در مورد سوریه انجام دهیم اظهار داشت:

سطح خشونت در سوریه به صورت قابل توجهی کاهش یافته است و از فعالیت های ستیزه جویان و تروریست های داعشی در این کشور کاسته شده است.

وی ادامه داد: در مورد منطقه ادلب با دوستان ترکیه ای همکاری فشرده داریم. برای اجرای توافق های ماه سپتامبر 2018 سوچی و پروتکل الحاقی به آن مورخه 5 مارس سال جاری با یکدیگر همکاری می کنیم. 

پوتین گفت: اهداف زیادی هنوز به دست نیامده است اما اقدامات صورت گرفته نتیجه می دهد به عنوان مثال با برقراری آتش بس، اوضاع ادلب آرامتر شده است.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: مناقشه سوریه و رویارویی با تروریست ها سالها است که ادامه دارد و طبیعتا بر وضع اقتصادی این کشور تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: تحریم های یک جانبه نیز که بدون تایید شورای امنیت بر سوریه اعمال شده بر وضع این کشور تاثیر منفی می گذارد. این تحریم ها در واقع غیرقانونی است.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که همکاری های ایران و روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه به سوریه ثبات می بخشد.

وی بر آمادگی خود برای سفر بر تهران به محض فراهم آمدن شرایط تاکید کرد.

مذاکرات آستانه از حدود سه سال پیش با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه برای پایان دادن به بحران ۹ ساله جنگ داخلی در سوریه آغاز شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان