پول ملی اعتبارات جدید پیدا کرده است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 2:10

پول ملی اعتبارات جدید پیدا کرده است

شماره: 22522
Aa Aa

هواپیمایی داریم که با صنعت هسته‌ای ۱۵ کیلومتر زیر زمین را نشان می‌دهد| ابرقدرت و چهارمین قدرت نظامی هستیم| عوامل بیگانه و خصوصا آمریکایی‌ها باید هرچه زودتر گور خودشان را گم کنند.

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عنوان کرد؛
پول ملی اعتبارات جدید پیدا کرده است

 کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت گفت:

رهبر معظم انقلاب به کانون‌های حساس عزت ملی و اقتدار اسلامی توجه خاص دارند. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی اظهار داشت:

ولی فقیه در زمان غیبت امام زمان پیشرفت‌های هسته‌ای را عامل عزت می‌دانند و یک ساعت و نیم وقت می‌گذارند و از دستاوردهای این صنعت سرنوشت ساز بازدید می کنند.

صدیقی با بیان اینکه یکی از نتایج صنعت هسته‌ای اکتشاف است گفت:

ما در زیرزمین منابع نفتی و گازی داریم ولی اینکه بفهمیم در کجای کشور این منابع را داریم مهم است. یکی از دستاوردهای هسته‌ای این است که هواپیمایی داریم که با صنعت هسته‌ای ۱۵ کیلومتر زیر زمین را نشان می‌دهد که در کجا معادن و مخازن زیرزمینی داریم. امیدواریم با راه افتادن این ابزارهای جدید، وسیله رفاه مردم ما رو به توسعه باشد. ما در زمینه آب آشامیدنی مشکلات جدی در کشور داریم، صنعت هسته‌ای توانسته در بوشهر و برخی جاهای دیگر آب دریا را برای نوشیدن آماده کند. صنعت هسته‌ای همچنین در زمینه‌های تشخیص و درمان سرمان و تولید دارو، ۵۰ فرآورده تاکنون به بازار ارائه کرده است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد:

صنعت هسته‌ای به کشور ما آبرو داد چراکه در گذشته ما عقب نگه داشته شده بودیم و دانشمندان ما حق تحقیق نداشتند و از سوی دیگر ما را به گونه‌ای تحت سلطه خود داشتند که هیئت حاکمه و حتی دانشمندان می‌گفتند ما نمی توانیم. در سیاست هم می‌گفتند سیاست را چه به دیانت؛ باید سیاست را به افراد بی دین و انحصارطلب و غارتگر بدهیم و دین دار هم برود در گوشه مسجد بنشیند ولی انقلاب اسلامی این تفکر سکولار و الحادی را به شناخت واقعی از دین و تبعیت از خدا و رسولش تبدیل کرد. دین خدا دین تأمین سعادت دنیا و آخرت است و مسئله را حل کرد که باید حکومت در دست پاکان، عاملان و انسان‌های خداترس و حکیم باشد که هم دین شناس و هم مردم شناس باشد و دینی که شناخته را بتواند به عنوان خوراک جامعه به مردم تحویل دهد تا جامعه ما یک جامعه سعادت‌مند ظاهری و باطنی باشد. استعمارگران ۵۰۰ سال تبلیغات کردند که دین مانع علم است و دین و علم با هم ناسازگاری دارند اما انقلاب آمد و این نمازجمعه را در متن دانشگاه قرار داد تا اعلام کند که دیانت عین دانشوری است و دیانت با علم عجین است و جایی که دین نیست، علمش هم دینی نیست.

وی ادامه داد:

اکثریت دانشمندان هسته‌ای ما بین ۳۰ تا ۳۵ سال هستند و همگی متدین و انقلابی‌اند و در بین آن‌ها چهره‌هایی که نمازشب‌خوان بودند مانند شهدای هسته ای، را هم داشتیم. یک مسئولی می‌گفت همه ۲۷ نفر دست اندرکار یکی از بخش‌های هسته‌ای نماز شب خوان هستند. صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ما را سنگین کرد. امروز در جهان جزو کشورهای پیشرفته در فناوری و صنعت و هسته ای و دفاعی و نظامی و سایر ابعاد هستیم و ابرقدرتی هستیم که با ساخت موشک فتاح چهارمین قدرت نظامی هستیم، این آغاز پرش است و «باش تا صبح دولتش بدمد».

او گفت:

کسی مانند رهبر انقلاب از زندگی امام(ره) آگاه نبود، از همین رو بر ایمان و امید تأکید کرد. در دولت سیزدهم مشکلات و ناترازی‌هایی بود و هنوز هم مشکلاتی وجود دارد، بود اما از روزی که رئیس جمهور جهادی و ولایت مدار ما پرچم جهاد را در دست گرفته و همواره از این سنگر به آن سنگر رفته و دیپلماسی همسایگی و سفرهای خارجی از جمله سفر به اندونزی و آمریکای لاتین که یک‌زمانی حیاط خلوت آمریکا بوده پیام‌های بسیاری داشت. وقتی آیت‌الله رئیسی وارد ونزوئلا شد، سرود «ای ایران» خوانده شد که نشان از احترام آنان به ملت و رئیس‌جمهور ما و خضوع آن دولت درباره کشور ماست

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پول ملی در حال پیدا کردن اعتبارات جدید است گفت:

بخشی از این مربوط به احیای کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل بود و دوم، از جانب دپیلماسی اقتصادی است که نتیجه سیاست دولت درباره همسایگان و سایر کشورهاست. امروز عربستان و کشورهایی که با ما فاصله داشتند به این نتیجه رسیدند که ایران برای همسایه‌ها هم امنیت، عزت، قدرت است و با وجود پیوستن آن‌ها به ایران نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نداریم و عوامل بیگانه و خصوصا آمریکایی‌ها باید به این نتیجه رسیده باشند جایی در منطقه ندارند و باید هرچه زودتر گور خودشان را گم کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان