پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات وین را شروع کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 14:23

پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات وین را شروع کنیم

شماره: 15431
Aa Aa

باقری‌کنی در دیداری پنج ساعته با انریکه مورا گفته ما با ۱+۴ گفت‌وگو داریم. هنوز زمینه لازم برای این‌که آمریکایی‌ها بتوانند به برجام برگردند فراهم نشده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران خبر داد؛
پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات وین را شروع کنیم

علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران از توافق برای آغاز مذاکرات برجامی در پایان ماه نوامبر خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در توئیتر از توافق با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل برای آغاز مذاکرات برجامی در پایان ماه نوامبر سال میلادی جاری خبر داده است.

باقری‌کنی نوشته است:

گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

او به منظور انجام گفتگو با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به بروکسل سفر کرده است.

علی باقری همجنین در دیداری پنج ساعته در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام گفت:

تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران دستورکار اصلی گفت‌وگوها خواهد بود.

وی خبر رویترز درباره از سرگیری مذاکرات با ۱+۵ را شیطنت آمیز خواند و افزود:

ما با ۱+۴ گفت‌وگو داریم و هنوز زمینه لازم برای این‌که آمریکایی‌ها بتوانند به برجام برگردند فراهم نشده است. هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام اتحادیه اروپاست و در این جایگاه هم در دوره‌های قبل چنین گفت‌وگوهایی را داشتیم و الان در ادامه همان گفت‌وگوها ایشان (انریکه مورا) به عنوان هماهنگ کننده کشورهای ۱+۴ و ایران نقش آفرینی می‌کند و این گفت‌وگوها بر آن اساس شکل گرفته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان