کار مناسب زنان کارهایی همچون ریسندگی در خانه است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 11:50

کار مناسب زنان کارهایی همچون ریسندگی در خانه است

شماره: 7013
Aa Aa

آیت‌الله سبحانی گفته: سه چیز پرده های مانع از استجابت را پاره می‌کند؛ صدای قلم دانشمندان، صدای پای سربازان در جهاد و صدای ریسندگی زنان در خانه.

نمایندگان مجلس نباید به مساوات دیه زن و مرد ورود کنند؛
کار مناسب زنان کارهایی همچون ریسندگی در خانه است

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، آیت‌الله سبحانی، مرجع تقلید شیعیان در دهمین جشنواره علامه حلی(ره) که در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت و قداست قلم در اسلام بیان داشت: قسم بر غیر خدا جایز است اما خداوند بر قلم قسم یاد کرده و این نشان دهنده اهمیت آن می‌باشد.

او با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: جشنواره علامه حلی(ره) در خارج از کشور نیز دستاوردهایی داشته و ما از این طریق می‌توانیم صدها نفر را در داخل و خارج از کشور در مسیر نوشتن قرار دهیم.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: امروز قلم ها بیشتر به صورت خودنویس است اما در گذشته ما در مکتب ها از قلم نی برای نوشتن استفاده می‌کردیم.

او امنیت و آرامش امروز را حاصل رشادت جوانان در ۸ سال جنگ تحمیلی دانست و ادامه داد: اگر جوانان ما در جنگ تحمیلی رشادت نمی‌کردند وضع ما این نبود. هنچنین در مورد شغل بانوان باید گفت که کار مناسب زنان کارهایی همچون ریسندگی در خانه است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: سه چیز است که پرده های مانع از استجابت را پاره می‌کند؛ صدای قلم دانشمندان، صدای پای سربازان در میدان جهاد و صدای ریسندگی زنان در خانه از جمله این سه چیز است.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: آثاری که از حوزه صادر می‌شود اگر موضوعات حساس را شامل می‌شود باید توسط افراد باتجربه چک شود و به گونه ای نباشد که برای ما اسباب زحمت ایجاد کند.

او ابراز کرد: اثر دیگر جشنواره این است که موضوعات تحقیق می‌شوند و پیشنهاد بنده این است که موضوعات مشخص شده و سپس به افراد بگویند که روی آن تحقیق کنند.

مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: در مورد مساوات دیه زن و مرد که در مجلس شورای اسلامی مطرح است باید بحث و مشخص شود که آیا مجلس صلاحیت بررسی این مسئله را دارد.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: مجلسی ها نباید به مساوات دیه زنان وارد شوند و رسالت اصلی آن‌ها رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان