کسی که به سرود ملی و پرچم احترام نمی‌گذارد مشکل هویتی دارد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 11:13

کسی که به سرود ملی و پرچم احترام نمی‌گذارد مشکل هویتی دارد

شماره: 23104
Aa Aa

وحیدی در همایش سالروز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفته برخی به خاطر بی‌هویتی از دشمنان خواستند ملت خود را تحریم کنند.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد؛
کسی که به سرود ملی و پرچم احترام نمی‌گذارد مشکل هویتی دارد

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در همایش سالروز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت:

کسی که به سرود و پرچم کشور خود احترام نمی‌گذارد حتما دچار مشکل هویتی شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که بعضی‌ها به خاطر عدم جامعه پذیری و بی‌هویتی از دشمنان خواستند ملت خود را تحریم کنند گفت:
مشارکت اجتماعی بنیان هر توسعه اجتماعی و توسعه اجتماعی بنیان هر توسعه‌ای است.

وی ادامه داد:

می‌توان تصور کرد فردی بتواند در این جریان جوری عمل کند که کشور خودش را در منظر بیگانگان تضعیف کند و ما بعدا به او مدال بدهیم یا تشویقش کنیم؟ هیچ تشویقی برای چنین افرادی در کار نیست. جریانات اجتماعی هویت بخشی می‌کنند. با جوامع ملی و محلی ایجاد تعلق می‌کنند ولی احساس تعلق و هویت برای فرد هنگامی که ایجاد شد نباید به جامعه ضربه بزند. دیدیم و شنیدیم که همین افراد از دشمن خواستند که مردم شان را تحریم کند. وقتی عدم جامعه پذیری وجود داشته باشد چنین اتفاقی روی می‌دهد. در جامعه ما در مقابل تهاجم بنیان برافکن فرهنگ غربی و تمدن فرد گرا، به نگاه جمع‌گرا بسیار احتیاج داریم. قطعا این موارد جامعه را حفظ می‌کنند. مشارکت اجتماعی بنیان هر توسعه اجتماعی است و قطعا توسعه اجتماعی بنیان هر نوع توسعه دیگری است.

او افزود:

باید در طول سال برای رشد و توسعه تشکل‌های اجتماعی تلاش کنیم. نقش ممتاز تشکل‌های اجتماعی در اداره کشور حائز اهمیت است. قطعا دولت، دولت مردمی است و خود را با کمال تواضع در معرض این قرار داده که افرادی درباره کم کاری دولت در حوزه مردم سازی انتقاد کنند. ادعا نمی‌کنیم توانسته‌ایم همه عرصه‌ها را در این امر پیموده‌ایم اما ادعا می‌کنیم که چنین خواسته‌ای داریم. جایگاه دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی نمونه‌ای از این خواسته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان