کسی که جامعه را به سوی غرب سوق دهد روشنفکر نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:59

کسی که جامعه را به سوی غرب سوق دهد روشنفکر نیست

شماره: 12172
Aa Aa

رئیسی روحانیون خوشفکر را دیده‌بانان بیدار جامعه معرفی کرده و از افاضل و مرتبطان با دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان روشنفکران واقعی نام برده است.

رئیس قوه قضاییه ایران عنوان کرد؛
کسی که جامعه را به سوی غرب سوق دهد روشنفکر نیست

سید ابراهیم رییسی در بازدید از دستاورد‌های ده ساله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم رصد و تحلیل دقیق مسائل و مشکلات جامعه، روحانیون خوشفکر را دیده‌بانان بیدار جامعه معرفی کرد و از آن‌ها خواست برای ارائه بهترین راهکارها برای حل مشکلات در کنار دانش و مطالعه، به بینش و کار میدانی نیز توجه داشته باشند.

به گزارش اسپادانا خبر و به تقل از میزان، رئیس قوه قضاییه ایران گفت:

اگر در مسائل مهم اجتماعی همچون اخلاق و خانواده و سبک زندگی بحث‌های نرم افزاری مبتنی بر مبانی دینی گسترش یابد و تبدیل به ساز و کار‌های اجرایی شود منشا آثار و برکاتی در حل مشکلات کشور می‌شود.

رییسی با تاکید بر نوگرایی و نو اندیشی در تولید علم به مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی توصیه کرد دستاورد‌ها و تولیدات خود را با روش‌های کم هزینه و پر اثر معرفی و به حوزه و دانشگاه عرضه کنند.

رییس دستگاه قضا با تاکید بر رویکرد روشنفکرانه در حل مشکلات تصریح کرد:

روشنفکر کسی نیست که برخلاف برخی تعبیرات به غرب گرایش داشته و یا جامعه را به سوی غرب سوق می‌دهد. روشنفکر حقیقی کسی است که جامعه را می‌شناسد و مسائل را به خوبی درک می‌کند و نقش خود را برای حل این مسائل به درستی تشخیص می‌دهد و آن نقش را ایفا می‌کند.

رییس قوه قضائیه از افاضل و مرتبطان با دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان کسانی یاد کرد که دارای این ویژگی هستند و از خدمات آن‌ها که دانش و بینش و اندیشه و انگیزه را برای حل مسائل مهم کشور بسیج کرده اند، قدردانی کرد.

رییس قوه قضاییه بر لزوم طراحی ساز و کار‌های مناسب برای حل مسائل اجتماعی و پاسخ به نیاز‌های جامعه در شرایط پیچیده تاکید کرد و گفت:

پاسخ به نیاز‌های جامعه و رفع شبهات کشور را درعرصه فکری و فرهنگی قدرتمند می‌کند.

رییسی رسالت مهم حوزویان و به ویژه دفتر تبلیغات اسلامی را تلاش برای تامین پشتوانه‌های نرم افزاری در حل مشکلات کشور و بسترسازی برای اقتدار علمی و فکری ایران اسلامی عنوان کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان