کلاهک های هسته ای روسیه به سمت اروپا و آمریکا تنظیم شده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 21:13

کلاهک های هسته ای روسیه به سمت اروپا و آمریکا تنظیم شده‌اند

شماره: 17243
Aa Aa

شرایط فعلی از وضعیت در زمان جنگ سرد بدتر است و تسلیحات هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز توانایی هدف‌گیری تجهیزات روسیه را دارند.

مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه؛
کلاهک های هسته ای روسیه به سمت اروپا و آمریکا تنظیم شده‌اند

 مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت:

تهدید رویارویی هسته‌ای همیشه وجود دارد حتی وقتی هیچ‌کس جنگ نمی‌خواهد بنابراین باید سیاست مسئولانه‌ای اتخاذ شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، مدودف اظهار داشت:
جنگ هسته‌ای هم قطعا کسی نمی‌خواهد که تهدیدی علیه موجودیت تمدن‌ بشری است. تسلیحات هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توانایی هدف‌گیری تجهیزات روسیه را دارند و کلاهک های هسته ای روسیه نیز به سمت اهدافی در اروپا و امریکا تنظیم شده‌اند بنابراین باید سیاست مسئولانه‌ای را دنبال کنیم. شرایط فعلی از وضعیت در زمان جنگ سرد بدتر است زیرا طرف های روسیه در آن زمان قصد نداشتند شرایط را به نقطه انفجار برسانند و صنایع، کشاورزی و شخصیت های روسیه را تحریم نکردند. اگر رهبری روسیه قصد داشت موضع غیرمسئولانه‌ای را پیش بگیرد از پیمان راهبردی کاهش تسلیحات هسته ای (استارت) خارج می شد در حالیکه افرادی که آن را امضا کرده اند نیز اکنون در فهرست تحریم‌های غرب قرار دارند.

مدودف گفت:

همه اتفاقات فعلی در واقع جنگ اقتصادی علیه روسیه است. آنها (غرب) جنگ اقتصادی علیه روسیه اعلام کردند و برای این جنگ از قانونی پیروی نمی‌کنند. جنگ اقتصادی بدون هیچ ضابطه ای به تخریب نظم اقتصاد جهانی منجر خواهد شد. همچنین پاسخی هم‌سنگ از سوی روسیه را دربر خواهد داشت.

وی گفت:

ما گروه ۲۰ را تشکیل دادیم، آنها امروز می‌گویند روسیه را از گروه ۲۰ اخراج کنیم اما من به یاد می آورم چطور گروه ۲۰ مقابل چشمان من متولد شد، این تصمیم ها با یکدیگر گرفته شد. ابتدا جرج بوش و بعد باراک اوباما، روسای جمهوری آمریکا به ترتیب از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶، در آن حضور داشتند. همه خوشحال بودند که نمایندگانی از کشورهای مختلف از روسیه، چین، آمریکا و هند کنار هم می نشینند.

وی در مورد احتمال خروج روسیه از گروه ۲۰ نیز توضیح داد:

روسیه را نمی‌توان از گروه ۲۰ اخراج کرد زیرا این گروه بر اساس توافق نظر جمعی شکل گرفته است. گروه ۷ نیز دیگر بعد از تعلیق روسیه در آن اهمیتی ندارد اما گروه ۲۰ متفاوت است همانطور که به روسیه کمک کرد بر بحران اقتصادی ۲۰۰۸ فائق آید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان