کودتای رهبر مخالفان ونزوئلا آغاز شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:40

کودتای رهبر مخالفان ونزوئلا آغاز شد

شماره: 7471
Aa Aa

«خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا به همراه شماری از نظامیان در کاراکاس مستقر شده و شماری از نظامیان وی را احاطه کرده اند.

درگیری و شلیک گاز اشک آور در کاراکاس؛
کودتای رهبر مخالفان ونزوئلا آغاز شد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری رویترز، «خورخه رودریگز» وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا اعلام کرد که دولت ونزوئلا با گروه کوچکی از «نظامیان خائن» که تلاش می کنند دست به کودتا بزنند در حال مقابله است.

«خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا به همراه شماری از نظامیان در نزدیکی یک پایگاه هوایی در کاراکاس مستقر شده و به گفته برخی از شاهدان عینی شماری از نظامیان وی را احاطه کرده اند.

برخی منابع گفتند که نزدیک یک اتوبان در نزدیکی این پایگاه هوایی در کاراکاس همان جایی که گوایدو به همراه تعدادی از نظامیان ظاهر شد، گاز اشک آور شلیک شده است.

وزیر دفاع ونزوئلا در واکنش به اقدام گوایدو و نظامیان هوادارش گفت که نیروهای مسلح در دفاع از قانون اساسی و از اختیارات قانونی به رهبری«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور این کشورثابت قدم هستند.

وی افزود: همه یگان های نظامی در پادگان ها و پایگاه های نظامی در حالت عادی به سر می برند.

«ولادیمیر بادرینو»، وزیر دفاع ونزوئلا در ادامه با هر گونه تلاش برای کودتا مخالفت کرد.

در همین حال، «خورخه آریاسا»، وزیر خارجه ونزوئلا، کلمبیا را مسئول تلاش برای کودتا در کشورش دانست.

آریاسا تأکید کرده که همه توطئه ها و تلاش ها برای کودتا در ونزوئلا توسط دولت کلمبیا حمایت می شوند.

«دیوسدادو کابلو» رهبر حزب سوسیالیست ونزوئلا از حامیان دولت خواسته  با تجمع در اطراف کاخ ریاست جمهوری از نیکلاس مادورو در برابر کودتای نظامی ای که به گفته او توسط سربازان مورد حمایت آمریکا صورت گرفته محافظت کنند.

دولت ونزوئلا از هواداران خود خواسته که در برابر کاخ ریاست جمهوری در کارکاس تظاهرات کنند.

دولت ونزوئلا همچنین اعلام کرد که تلاش برای کودتا توسط گروه اندکی نظامیان مرتبط با رهبر مخالفان را خنثی کرده و اقدامات برای پایان دادن آن به طور کامل ادامه دارد.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان