گوگل، تلگرام طلایی و هاتگرام را از گوشی کاربران حدف کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:38

گوگل، تلگرام طلایی و هاتگرام را از گوشی کاربران حدف کرد

شماره: 7436
Aa Aa

پیش تر، کاربران این دو اپلیکیشن‌ هشداری مبنی بر این که این دو اپلیکیشن به عنوان بدافزار و نرم افزار جاسوسی شناخته شده‌اند دریافت کرده بودند. 

به دلیل تلاش برای سرقت کردن اطلاعات کاربران؛
گوگل، تلگرام طلایی و هاتگرام را از گوشی کاربران حدف کرد

گوگل دو اپلیکیشن تلگرام طلایی و هاتگرام را به عنوان بدافزار و نرم افزار جاسوسی شناسایی کرد؛ این دو نرم افزار به صورت خودکار از روی برخی گوشی‌ها حذف شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، پیش تر، کاربران اپلیکیشن‌های تلگرام طلایی و هاتگرام هشداری از سوی گوگل مبنی بر این که این دو اپلیکیشن به عنوان بدافزار و نرم افزار جاسوسی شناخته شده‌اند و کاربران باید آن‌ها را از روی گوشی‌های خود حذف کنند دریافت کرده بودند. همچنین آنتی ویروس Google Play Protect این دو نرم افزار را به دلیل تلاش برای سرقت کردن اطلاعات کاربران مسدود می‌کند و هشدار زیر را برای کاربران به نمایش می‌گذارد که در آن گفته شده این برنامه در تلاش است از داده‌های شخصی شما مانند پیامک‌ها، عکس‌ها، صداهای ضبط شده و سابقه تماس‌هایتان جاسوسی کند.

به نظر می‌رسد گوگل خود دست به کار شده و اپلیکیشن‌های تلگرام طلایی و هاتگرام را به صورت خودکار از روی برخی گوشی‌های تلفن همراه کاربران حذف کرده است و دیگر اجازه نصب آن‌ها را به کاربران نمی‌دهد. مدتی پیش، مدیران تلگرام نیز در خصوص امنیت این نسخه‌های غیر رسمی Telegram هشدار داده بودند.

اپلیکیشن‌های تلگرام طلایی و هاتگرام نمونه‌های داخلی و غیر رسمی تلگرام هستند که بدون نیاز به فیلترشکن، امکان دسترسی کاربران به تلگرام را فراهم می‌کنند.

این دو اپلیکیشن پس از فیلتر شدن تلگرام کاربران زیادی را به سوی خود جذب کردند اما همواره هشدارهایی درباره امن نبودن آن‌ها شنیده می‌شد تا این که اکنون گوگل خود دست به کار شده و با این نرم افزارها مقابله کرده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان