۱۴۰ نفر از قانونگذاران آمریکا خواستار توافقی فراتر از برجام شدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 19:33

۱۴۰ نفر از قانونگذاران آمریکا خواستار توافقی فراتر از برجام شدند

شماره: 12889
Aa Aa

قانونگذاران هر دو حزب آمریکا خواستار مهار برنامه موشکی ایران، بازگرداندن محدودیت‌های هسته‌ای و کنترل فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور شده‌اند.

در نامه ای به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا؛
۱۴۰ نفر از قانونگذاران آمریکا خواستار توافقی فراتر از برجام شدند

۱۴۰ قانونگذار از هر دو حزب آمریکا در نامه‌ای از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور خواسته‌اند به توافقی فراتر از برجام با ایران دست پیدا کند.

به گزارش اسپادانا خبر، قانونگذاران آمریکایی در این نامه از بایدن خواسته‌اند هدفش را رسیدن به اجماع دو حزبی بر سر ایران و تلاش برای دست‌یافتن به توافق جامعی قرار دهد که علاوه بر مسائل هسته‌ای سایر اختلافات با تهران را هم پوشش می‌دهد.

این نامه به امضای ۷۰ قانونگذار دموکرات و ۷۰ قانونگذار جمهوری‌خواه رسیده و روز سه‌شنبه برای «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شده است.

قانونگذاران آمریکایی در توضیح درباره شرایط مدنظر خود برای توافق جدید، خواستار مهار برنامه موشکی ایران، بازگرداندن محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای و کنترل فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور شده‌اند.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران به نامه ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی واکنش نشان داد.

وی در یک پیام توییتری نوشت:

«برجام برنامه‌ای جامع است که توسط سه کشور اروپایی به علاوه سه کشور دیگر (شامل آمریکا) و ایران به سرانجام رسید. حرف C (در JCPOA) برای کلمه جامع است. این (برجام) تنها توسط ایران اجرا شده است. به جای ژست گرفتن، آمریکا و سه کشور اروپایی باید در نهایت به تعهداتی که دادند عمل کنند اما هرگز به آن‌ها عمل نکردند. »

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان