۴۰ سال از انقلاب گذشته و حق آزمون و خطا نداریم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 9:48

۴۰ سال از انقلاب گذشته و حق آزمون و خطا نداریم

شماره: 12628
Aa Aa

رئیس قوه قضاییه ایران گفته خصوصی سازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است اما با آتش زدن مال مردم و دولت و ویران کردن یک کارخانه سرپا تفاوت دارد.

به فساد سازمان یافته اعتقادی نداریم؛
۴۰ سال از انقلاب گذشته و حق آزمون و خطا نداریم

رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در سفر استانی به گیلان و در نشست تخصصی احیای حقوق عامه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست با بیان اینکه حفظ ذخایر و گنجینه‌های ارزشمند آب، خاک، جنگل، محیط زیست و ثروت ملی، یک وظیفه مهم شرعی، الهی و قانونی است گفت:

ذخایر و گنجینه‌هایی که مربوط به عصر‌ها و نسل هاست باید حفظ شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، رئیس قوه قضاییه گفت:

باید از تجاوز و تعدی به جنگل و حریم جنگل و اختصاصی کردن آن جلوگیری شود. افرادی هستند که از زمان و منافذ سوءاستفاده می‌کنند و برخی افراد برای سوءاستفاده برگه‌ای ارائه می‌دهند و مجوزسازی می‌کنند لذا باید مراقب بود. ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته و ما حق آزمون و خطا نداریم و باید کار متقن انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد که باید جلوی قاچاق چوب و تجاوز به حریم جنگل گرفته شود.

رئیسی با بیان اینکه فساد در هرکجا باشد باید دنبال و ریشه کن شود گفت:

به فساد سازمان یافته اعتقادی نداریم البته نمی‌گویم باند فساد نداریم اما هاضمه جمهوری اسلامی فساد ناپذیر و تبعیض ناپذیر است و فساد را در هیچ کجا تحمل نمی‌کنیم و خسته نمی‌شویم و دچار حاشیه نیز نمی‌شویم.

سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان گیلان تیز گفت:

بخش‌های مختلف کشور حق عقب نشینی و درجا زدن و توقف ندارند. در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برنامه‌ها و حرکت‌ها باید رو به جلو بوده و همواره پویایی بر کار مسلط باشد.

رئیسی با بیان اینکه خصوصی سازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و بخش خصوصی واقعی باید مورد حمایت تسهیلاتی و قضایی قرار گیرد گفت:

خصوصی سازی با آتش زدن مال مردم و دولت و ویران کردن یک کارخانه سرپا تفاوت دارد و کسانی که به اسم خصوصی سازی سبب خسارت به اموال ملی و تولید کشور می‌شوند، با قاطعیت تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه وقوع تخلف از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست گفت:

با سازمان متخلف باید شدید‌تر از افراد متخلف برخورد کرد. رونق تولید در کشور به معنای تولید قدرت است و نباید اجازه تضعیف تولید در کشور را دهیم. مساله تولید امروز مساله کشور است و مساله جهش تولید مساله جدى است و نباید اجازه دهیم کارخانه‌ای از کار بیفتد.

رئیسی در جریان بازدید از نمایشگاه مسائل اولویت دار استان گیلان نیز گفت:

هر سازمان و دستگاهی اگر تخلفی داشته باشد و خلاف قانونی انجام دهد باید قاطعانه و به صورت مضاعف با آن برخورد شود. در برخورد با تخلفات به ویژه تخلفاتی که از ناحیه افراد نامدار سر می‌زند، هیچ رحمی نباید داشت و باید به شدت با آن مقابله کرد چرا که اگر این افراد در جامعه تخلف کنند، تخلف در جامعه باب می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان