حکم اعدام روح الله زم قطعی شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 18:59

حکم اعدام روح الله زم قطعی شد

شماره: 12060
Aa Aa

اسماعیلی گفته حکم شهیندخت مولاوردی غیر قطعی است و پرونده عیسی کلانتری در خصوص تالاب انزلی و سخنان او در فضای مجازی در حال رسیدگی است.

با اعلام سخنگوی قوه قضاییه ایران؛
حکم اعدام روح الله زم قطعی شد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران در یک نشست خبری گفت:

قوه قضاییه در دو عرصه داخلی و بین المللی پیگیری های لازم را برای شناسایی و مجازات عوامل ودست اندرکاران ترور شهید فخری زاده انجام خواهد داد.

به گزارش اسپادانا خبر، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به استمرار فعالیت دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی و حکم صادره برای پرونده کارکنان گمرک شمال غرب اضافه کرد:

حکم قطعی برای ۱۰ نفر صادر شده است. محمدرضا لطفی کارمند گمرک شمال غرب به جرم اخذ رشوه به تحمل ۱۰ سال حبس، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه ها محکوم شد همچنین اسماعیل رحمانی کارمند گمرک شمال غرب به جرم اخذ رشوه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه ها، فرزاد فروغ کارمند گمرک شمال غرب به جرم اخذ رشوه به تحمل ۱۰ سال حبس، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه ها محکوم شده است. در استان فارس نیز مدیرکل سابق ورزش و جوانان به اتهام ۲۸ فقره اخذ رشوه جمعا به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال به ۱۰ حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق، انفصال از خدمت و جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب برای عیسی کلانتری در جریان است. موضوعات متعددی در این قصه مطرح است؛ وضعیت تالاب انزلی و برخی سخنان ایشان در فضای مجازی در حال رسیدگی است و ایشان به تازگی احضار شده است و باید صبر کرد تا ببینیم دادسرا در این خصوص چه تصمیمی می گیرد.

اسماعیلی درخصوص حکم شهیندخت مولاوری گفت:

حکم صادره غیرقطعی است و چون قطعی نشده است از بیان جزییات و عناوین اتهامی معذورم و درصورت قطعی شدن حکم در این خصوص توضیح خواهم داد.

وی درباره متهم پرونده بانک سرمایه گفت:

غلامرضا حیدرآبادی پور که به خارج از کشور گریخته با تدبیر دستگاه قضایی و انتظامی و امنیتی و همکاری پلیس بین الملل به کشور بازگشت چون قبلا محکومیت غیابی داشت، دادخواهی کرد و اکنون به ۱۲ سال حبس تعزیری، محرومیت دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده رئیس سابق خصوصی سازی گفت:

در چهار ماه اخیر ۶ شرکت آب و خاک پارس، سیلوی سنقر، تراورس البرز، فولاد میبد، کشت و صنعت مغان و تولید نیرو برق شاهرود از طریق فرایند هیات داوری و حکم دادگاه ویژه به دولت برگشت. مجموع ارزش این ۶ شرکت و برآورد اولیه سازمان خصوصی سازی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات معاون حقوقی رییس جمهور مبنی بر گذشت از شکایات علیه خبرنگاران و رسانه ها گفت:

تا صبح امروز هیچ نامه ای مبنی بر اعلام گذشت ریاست جمهوری از شکایت علیه خبرنگاران و رسانه ها به قوه قضاییه واصل نشده است. ظاهرا دوستان نیت داشتند یا دارند این کار را انجام دهند. حدود ۲۰۰ شکایت مطرح است و امیدواریم این نیت جامه عمل به خود بپوشاند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره بیانیه معاونت حقوقی قوه قضاییه در مورد وکالت گفت:

در حوزه وکالت هیچ ادعایی جز اجرای قانون نداریم و استقلال وکلا را به رسمیت می‌شناسیم و معتقدیم وظایفی که در قانون پیش بینی شده است، باید به نحو شایسته انجام دهیم.

اسماعیلی اظهار داشت:

تا حتی یک مورد از فساد چه در درون قوه قضاییه و چه خارج از قوه قضاییه وجود داشته باشد مبارزه با فساد را با جدیت ادامه می دهیم اما اینکه بگوییم در فلان مقطع تاریخی دیگر فساد رخ نمی دهد ایده آلیستی است اما اصل ما پیشگیری از بروز فساد و اراده جدی در برخورد با مفاسد است.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا حکم اعدام روح الله زم تأیید شده است گفت:

دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی و حکم صادره از دادگاه انقلاب به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان