ایران بزرگ‌ترین تهدید در خاورمیانه است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 11:47

ایران بزرگ‌ترین تهدید در خاورمیانه است

شماره: 17160
Aa Aa

کنث مک‌کنزی گفته ایران 300 موشک بالستیک از انواع مختلف دارد و برخی از آن ها ممکن است به تل آویو برسند اما به اروپا نمی‌رسند.

فرمانده سنتکام به کمیته نیروهای مسلح سنا؛
ایران بزرگ‌ترین تهدید در خاورمیانه است

فرمانده سنتکام در یک سخنرانی در نشست کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا با اشاره به توان موشکی ایران از این کشور به عنوان بزرگ‌ترین تهدید در خاورمیانه یاد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، «کنث مک‌کنزی» فرمانده سنتکام با اشاره به توان موشکی ایران از این کشور به عنوان بزرگ‌ترین تهدید در خاورمیانه یاد کرد.

مک‌کنزی گفت:

«در سطح نظامی بالاترین دغدغه من عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است اما درباره پیشرفت چشمگیر برنامه موشک‌های بالستیک آنها نیز بسیار نگران هستم».

وی افزود:

ایران 300 موشک بالستیک از انواع مختلف دارد و برخی از آن ها ممکن است به شهر تل آویو در وسط اسرائیل برسند. موشک های ایران به اروپا نمی‌رسند اما این کشور طی پنج تا هفت سال گذشته منابع زیادی را در راستای افزایش برد و دقت موشک های خود به کار گرفت. ما این مساله را در حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق در ژانویه 2020 در پی ترور ژنرال قاسم سلیمانی مشاهده کردیم و موشک ها با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کردند. ایران به تهدیدات خود علیه منافع آمریکا و امنیت خاورمیانه ادامه می دهد و قدرت بالستیکی این کشور تهدیدی وجودی برای تمام کشورهای منطقه است.

او عدد و توانایی موشک های بالستیک و پهپادهای هجومی ایران را بسیار نگران کننده خواند.

وی مدعی شد که ایران اخیرا حملات خود به عربستان و امارات از طریق انصارالله یمن را افزایش داده است.

کنت مک کنزی درخصوص توافق هسته ای نیز گفت:

سیاست آمریکا این است که ایران به سلاح هسته ای دستیابی نداشته باشد. بازگشت به توافق هسته ای ممکن است یک گام بسیار عالی نباشد اما برای رسیدن به هدف امری مهم است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان