سه شنبه، 8 آذر 1401 - 10:49

بارها در خصوص ناامنی دیواره متروی قم هشدار داده شده بود

شماره: 2814
Aa Aa

شهرداری نهادی است که باید بر همه جوانب‌ کاری پیمانکار خود نظارت می‌کرد که متأسفانه بی‌تفاوت بود؛ امکان داشت، کارگران بیشتری زیر آوار بمانند.

افسوس که به سخن کارگران توجهی نکردند؛
بارها در خصوص ناامنی دیواره متروی قم هشدار داده شده بود

به گزارش اسپادانا خبر، یک کارگر مترو قم که نظاره‌گر تلاش نیروهای امدادی برای یافتن پیکر همکارش بود، به شرط فاش نشدن نام خود، با خبرنگار ایلنا به گفتوگو پرداخته و تصریح کرده است: همین دیروز هم هشدارهای لازم درخصوص ناامنی محل را داده بودیم، اما توجهی نشد تا شاهد مرگ همکاران‌مان باشیم.

این کارگر مترو قم گفت: درمورد ناامن بودن کارگاه محل حادثه مترو قم، خیلی هشدار دادیم؛ همین دیروز هم به مسئولان مربوطه وابسته به شرکت پیمانکاری پروژه حفاری مترو قم، بازهم هشدارهایی داده شد، اما افسوس که به سخن کارگران توجهی نکردند.

وی افزود: متاسفانه شرکت پیمانکاری مذکور، به ایمنی محل حادثه مترو قم توجهی نداشت و این درحالی بود که هشدارهای ما و همکاران‌مان همیشگی بود، اما تعجب، گلایه و ناراحتی ما، از شهرداری قم به‌عنوان کارفرمای احداث تونل مترو قم نیز وجود دارد؛ شهرداری نهادی است که باید بر همه جوانب‌ کاری پیمانکار خود نظارت می‌کرد که متأسفانه بی‌تفاوت بود.

این کارگر مترو قم خاطرنشان کرد: خدا را شکر که کارگران کشته شده در حادثه ریزش دیواره مترو قم، بیشتر نبودند، چراکه در اثر بی‌توجهی شرکت پیمانکاری به ایمن نبودن محل حادثه و عدم نظارت و بی‌تفاوتی شهرداری قم، امکان داشت، کارگران بیشتری زیر آوار بمانند.

وی افزود: خدا خواسته بود که ما زنده بمانیم، چون چند دقیقه قبل از حادثه، برای صرف چایی و استراحت کوتاه روزانه، محل ریزش آوار را ترک کردیم.

این کارگر مترو قم خاطرنشان کرد: دیوار خاکی با ارتفاعی نزدیک 20 متر، درحالت عادی خطرناک بوده و امکان ریزش دارد، چه برسد به اینکه یک جرثقیل عظیم‌الجثه و غول‌آسا که زمین را می‌لرزاند، در بالای این دیواره روشن باشد؛ همانطور که گفتم بارها هشدارهای لازم را داده بودیم که آخرین هشدار همین دیروز بود.

وی با اشاره به جشن اختتامیه حفاری خط A مترو قم در هفته‌های گذشته که توسط شهرداری قم برگزار شد، گفت: از زمان به پایان رسیدن حفاری تونل خط A مترو قم، توسط دستگاه بزرگ TBM، در محوطه بیرونی تونل، قطعات مختلف این دستگاه را بازمی‌کردیم تا این قطعات بسیار سنگین، توسط جرثقیل عظیم‌الجثه و غول‌آسا به بیرون کشیده شود؛ بسیاری از قطعات این دستگاه هم بیرون کشیده شد، اما متأسفانه این اتفاق تلخ افتاد و دو نفر از کارگران همکارمان از دنیا رفتند.

این کارگر مترو قم گفت: مرحوم سیداحمد صبوری که جنازه او پیدا شد، جوانی خوش‌اخلاق، دارای اصالتی اراکی و پدر یک پسر بچه خردسال شیرین‌زبان بود که متأسفانه با بی‌تدبیری شهرداری قم در عدم نظارت بر شرکت‌های پیمانکاری برای ایجاد ایمنی در کارگاه محل حادثه از دنیا رفت.

وی افزود: کارگر دیگری که هنوز مفقود است، دارای اصالتی مشهدی است که متأسفانه این حادثه برای او هم اتفاق افتاد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان