فرونشست ۴۰ مدرسه اصفهان را از مدار خارج کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 21 ارديبهشت 1403 - 6:30

فرونشست ۴۰ مدرسه اصفهان را از مدار خارج کرد

شماره: 24620
Aa Aa

کرونا تربیت دینی را هم تحت تاثیر قرار داد| 14 درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند| با کمبود تجهیزات و بحران نیروی انسانی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد؛
فرونشست ۴۰ مدرسه اصفهان را از مدار خارج کرد

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در یک نشست خبری گفت:

در کل کشور حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز داریم و از این تعداد بیش از یک میلیون دانش‌آموز در ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند و با بحران نیروی انسانی مواجه هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم اظهار داشت:

استان اصفهان به همراه 5 استان دیگر بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ما یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین مدارس غیردولتی را دارد گفت:

در حال حاضر حدود ١٤.٥ درصد از جمعیت دانش‌آموزان کل کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این عدد در استان اصفهان حدود 19 درصد است. 

او با بیان اینکه با مشارکت دولت و خیرین روزانه بین دو و 3 دهم تا دو و نیم کلاس وارد مدار استفاده می‌شود گفت:

در این مدت ده‌ها پروژه نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسیده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است؛ ما با کمبود تجهیزات زیادی مواجه هستیم اما خوشبختانه طی دو سال گذشته تجهیزات خوبی مدارس به ویژه هنرستان‌ها تزریق شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین محور کار ماست، اظهار داشت:

کرونا تربیت دینی را هم تحت تاثیر قرار داد اما از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم توجه به برپایی نماز جماعت در مدارس، قرآن و مناسبات ویژه مذهبی و انقلابی و حضور در مسابقات دانش‌آموزی در دستور کار قرار گرفت.

ابراهیمی اذعان داشت:

متأسفانه مسئله فرونشست کل استان اصفهان را تحت تاثیر قرار داده که شهرستان‌های بورخوار، شاهین‌شهر و نواحی 4 و 5 کلان‌شهر اصفهان بیشترین تاثیر را دارند و بر همین اساس 40 مدرسه از مدار خارج شده‌اند که باید جایگزین شوند.

او آلودگی هوا را یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش خوانده و متذکر شد:

سلامت دانش‌آموز اهمیت بالایی دارد اما اعتقاد داریم که سلامت دانش‌آموز با تعطیل کردن مدارس تأمین نمی‌شود و بر اساس ابلاغیه جدید وزارت، در بحث آلودگی هوا هیچ مدرسه‌ای اجازه ندارد که بدون هماهنگی با حوزه وزارتخانه غیر حضوری شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان