«برادان لیلا» برنده جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:13

«برادان لیلا» برنده جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن شد

شماره: 17964
Aa Aa

سعید روستایی، کارگردان «برادان لیلا» این جایزه را که توسط منتقدین منتخب فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم انتخاب می‌شود به مردم داغ‌دیده آبادان تقدیم کرد.

برای بینش عمیق فرهنگی و خلق ریزبوم مردسالاری ناکارآمد؛
«برادان لیلا» برنده جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن شد

فیلم «برادان لیلا» برنده جایزه بزرگ فیپرشی یا فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم در جشنواره فیلم کن شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از سینما دیلی، این جایزه از سال 1946 توسط منتقدین منتخب این انجمن انتخاب می‌شود و علاوه بر بخش اصلی در بخش نوعی نگاه و دو بخش موازی دیگر (دوهفته کارگردانان و هفته منتقدین) هم یک فیلم به عنوان برنده جایزه فیپرشی اعلام می‌شود. سعید روستایی بعد از کسب این جایزه جایزه‌اش را به مردم داغ‌دیده آبادان تقدیم کرد.

فیلمسازان مشهور تاریخ سینما از جمله دیوید لین (برای فیلم «برخورد کوتاه) لوئیس بونوئل (برای «ملک الموت»)، آلن رنه (برای «هیروشیما عشق من»)، اینگمار برگمان (برای «منبع»)، آندره تارکوفسکی (برای «نوستالژیا» و «ایثار»)، ویم وندرس (برای «پاریس تگزاس)، کریشتوف کیشلوفسکی (برای «زندگی دوگانه ورونیکا») این جایزه را برده بودند. این اولین باری است که «در بخش مسابقه اصلی» یک فیلم ایرانی برنده این جایزه می‌شود.

«برادران لیلا» به خاطر:«توانایی کارگردان در خلق داستانی درگیر کننده، دادن بینش عمیق فرهنگی و خلق یک ریزبوم از خانواده‌ای تحت سیطره پدرسالاری و مردسالاری ناکارآمد» این جایزه را دریافت کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان