آشوب‌طلبان را طبقه بندی می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:19

آشوب‌طلبان را طبقه بندی می کنیم

شماره: 19697
Aa Aa

برخورد با برخی جوانان هیجان‌زده همراه با رأفت اسلامی خواهد بود اما نوک پیکان مقابله قاطع با سرپنجه‌های دشمن در داخل و افرادی است که با دستور بیگانه و سرویس‌های جاسوسی وارد صحنه شدند.

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران گفت؛
آشوب‌طلبان را طبقه بندی می کنیم

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:

براساس موازین شرعی و مقررات قانونی کسانی که با علم و آگاهی و تمسک به برنامه‌ریزی قبلی به بهانه فوت یک دختر هم‌میهن ما با هدف اخلال و به آشوب کشیدن جامعه، آتش به جان و مال و ناموس مردم و اموال عمومی و دولتی زده و برخی از مناطق کشور را ملتهب کرده‌اند پس از رسیدگی به پرونده‌های آنان در مراجع قضائی صالحه به کیفر اعمال فسادانگیز و جرائم ارتکابی خود خواهند رسید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او با بیان اینکه دستگاه قضائی میان برخی افرادی که در اثر هیجانات و التهابات رسانه‌ای وارد صحنه شده و ممکن است که در گوشه و کنار اقدامی انجام داده باشند با میدان‌داران و صحنه‌گردانان که طبق اسناد به دست آمده وابسته به برخی سرویس‌های بیگانه هستند تفاوت قائل است گفت:

طبیعی است که برخورد دستگاه قضائی با گروه اول یعنی برخی جوانان هیجان‌زده، همراه با رأفت و شفقت اسلامی خواهد بود و گرچه اقدام آنان مستلزم تنبه و تذکر است اما نگاه اصلاح‌گرایانه قوه قضائیه بر اساس موازین اسلامی اقتضا دارد که با روشنگری، تبیین و رعایت مهربانی، با آنان برخورد شود. گرچه در این مرحله باید با انجام بررسی‌های لازم، دقیق و فنی مشخص و معلوم شود که در اثر افعال ارتکابی از سوی برخی آشوب‌طلبان چه آسیب‌ها و صدماتی به جان و مال اشخاص وارد شده است و نسبت به آن اتخاذ تصمیم کرد ولی در هر حال، رویکرد رأفت اسلامی و باز گذاردن مسیر برای جبران اشتباه برای جوانان پیش گفته در بررسی‌ها و احکام صادره مورد توجه واقع خواهد شد. واضح است که نوک پیکان مقابله قاطع و عبرت‌آموز قوه قضائیه با سرپنجه‌های دشمن در داخل و آن دسته از افرادی است که با دستور بیگانه و سرویس‌های جاسوسی آنها وارد صحنه شده و عرصه را برای امنیت مردم مورد مخاطره قرار داده‌اند. بر این اساس در مورد این دسته از وابستگان به دشمن، اقدامات قانونی به طور قاطعانه و متضمن بازدارندگی لازم اعمال می‌شود.

ستایشی با تأکید بر اهتمام قوه قضائیه به اجرایی ساختن رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در زمینه لزوم تمایز میان سطوح مختلف قاصرین و مقصرین اصلی برخی اغتشاشات اخیر در کشور گفت:

همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به قوه قضائیه دستور فرمودند دستگاه قضائی ملتزم به جداسازی سطوح مختلف بازداشت شدگان و غربال کردن آنان از حیث نوع رفتار مجرمانه، وابستگی به دشمن، اهداف، سطح اقدام و میزان تقصیر و مداخله آنها در صحنه خواهد بود و بر این اساس چنانچه مشخص شود که به لحاظ التهابات پدید آمده و جوسازی برخی رسانه‌ها، وارد صحنه شده و اکنون از افعال خویش اظهار ندامت کرده و پشیمان شده‌اند، در خصوص مشارالیهم تدابیر قضائی مناسب و متضمن رأفت اسلامی اتخاذ خواهد شد. البته تمهیدات قانونی مزبور با هدف تنبه و بازگشت مرتکبین به دامان جامعه و خانواده‌هایشان به شرط عدم تکرار به زودی اجرایی خواهد شد و این در حالی است که مردم نجیب و همیشه در صحنه از ما این مطالبه را دارند که بدون هیچگونه مسامحه با قاطعیت و صلابت کامل با مسببین اصلی این آشوب‌ها و آشوب‌طلبان وابسته به دشمن برخورد کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان