آمار مبتلایان کرونا به ۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۳۵ نفر رسید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:55

آمار مبتلایان کرونا به ۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۳۵ نفر رسید

شماره: 16907
Aa Aa

از دیروز تا امروز ۲۲ هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و ۲۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد؛
آمار مبتلایان کرونا به ۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۳۵ نفر رسید

وزارت بهداشت ایران آخرین آمار ابتلا و فوت روزانه کرونا در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، از دیروز تا امروز ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲ هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در این کشور نیز به ۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.

این گزارش می افزاید:

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر رسید. سه هزار و ۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان ایران در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

  •  

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران نیز در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت:

افرادی که فاصله زیادی از تزریق دُز دوم آنها گذشته است حتماً باید واکسن دُز سوم را دریافت کرده باشند تا مجوز سفر به آنها داده شود.

او با اشاره‌ به تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی گفت:

در دوره قبل رنگ‌بندی‌ها قرمز، نارنجی، زرد و آبی بود و شرایط کنونی رنگ‌بندی‌ها با رنگ‌بندی‌های گذشته متفاوت شده و دیگر همه محدودیت‌هایی را که در رنگ‌بندی‌های قرمز اعمال می‌کردیم اجرا نمی‌کنیم و رنگ‌بندی‌ها و محدودیت‌های جدید بر اساس اقتصائات و متناسب با شرایط تعیین می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان