آمریکا فهمیده‌ به قله نزدیک شده ایم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 19:37

آمریکا فهمیده‌ به قله نزدیک شده ایم

شماره: 24842
Aa Aa

میزان مشارکت در انتخابات به بالای ۴۰ درصد رسید و دشمن را ملول کرد اما عده‌ای که می‌توانستند و باید وارد عرصه تبلیغ و تبیین می‌شدند اما کم کاری کردند نیز در زمانی که دور نیست باید پاسخگو باشند.

مسجد باید مرکز آموزش باشد؛
آمریکا فهمیده‌ به قله نزدیک شده ایم

سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج عنوان کرد:

حرمت این ماه باید در جامعه حفظ شود. دستگاه‌های مربوطه اعم از اصناف، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وظایف خود را در مورد این ماه با دقت و حساسیت بیشتری انجام داده و اجازه تظاهر به روزه خواری ندهند.

 به گزارش اسپادانا خبر، او مطرح کرد:

امنیت انتخابات در حد عالی تأمین شد و سلامت و رقابت انتخاباتی هم خوب بود. در البرز نیز زمینه رقابت نامزدها به خوبی فراهم شد. دشمنان داخلی و خارجی با تحریم انتخابات بسیار تلاش کردند تا مردم در آن روز از منازل خود خارج نشوند و خیابان‌ها خلوت باشد، آنها می‌گفتند که درصد مشارکت در خوش بینانه ترین حالت باید زیر ۲۰ درصد باشد اما دیدیم که میزان مشارکت به بالای ۴۰ درصد رسید و دشمن را ملول کرد. دشمنان پس از اینکه مأیوس شدند حرف‌های نامربوط و ایجاد شبهات را آغاز کردند که این موضوع نشان داد سیلی که مردم به دشمن زدند به هدف خورده که آنها این‌طور عصبانی هستند.

امام جمعه کرج گفت:

عده‌ای که می‌توانستند و باید وارد عرصه تبلیغ و تبیین می‌شدند اما کم کاری کردند نیز در زمانی که دور نیست باید پاسخگو باشند.

حسینی همدانی جهت حرکت را تمدن سازی به وسیله جوانان تربیت یافته در مساجد دانست و اظهار کرد:

مسجد باید مرکز آموزش مهارت، دین، قرآن و اخلاق باشد و از مسائل اجتماعی و پیرامونی خود نیز غافل نباشد. مسجد باید به اقتصاد محله کمک کند و کانون همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

وی محور تمام این امور در مساجد را امام مسجد خواند و تصریح کرد:

اگر مسجدی تمام امکانات لازم را داشت و زمینه مهیا بود اما امام مسجد فعالیت لازم را انجام نداد خود باید مسؤولیت را تحویل دهد و به امور دیگر روحانی مشغول شود. در مقابل مردم هم باید بدون زیاده روی و توقع بیجا روی قاعده کمک و از امام خود مطالبه کنند. مسجد قلب تپنده محله است و آن را پاکسازی می‌کند.

حسینی همدانی بیان کرد:

توجه به زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران، خدمت به خانواده‌های آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار آنها به حدی برای نظام اسلامی اهمیت و جلوه داشته و مورد نظر بوده که امام راحل در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ فرمان تأسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر کردند. هرچه عزت، اقتدار و استقلال داریم به برکت خون‌های پاکی است که بر زمینه ریخته شده و می‌شود، بنابراین همه وظیفه داریم به موضوع شهید و شهادت اهمیت حداکثری دهیم. همه دنیا به ویژه آمریکا فهمیده‌اند که ایران به قله نزدیک است و مردم، دولت و مسؤولان با همدلی و انسجام تحت زعامت رهبری تا تحقق کامل ایران قوی قدمی در مقابل مستکبران عقب نشینی نخواهند کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان