ازدواج بیش از ۷۳۰۰ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله در پاییز ۹۹ به ثبت رسیده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 11:28

ازدواج بیش از ۷۳۰۰ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله در پاییز ۹۹ به ثبت رسیده است

شماره: 14192
Aa Aa

در این بازه زمانی تعداد طلاق ثبت شده دختران زیر ۱۰ سال و پسران زیر ۱۵ سال صفر است اما ۱۹۲ طلاق دختر بچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در پاییز ۹۹ ثبت شده است.

در جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران آمد؛
ازدواج بیش از ۷۳۰۰ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله در پاییز ۹۹ به ثبت رسیده است

مطابق با جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، در پاییز سال ۹۹، ۷۳۱۷ ازدواج دختر بچه ۱۰ تا ۱۴ ساله و پنج ازدواج پسر بچه کمتر از ۱۵ سال به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپادانا خبر، مطابق با این گزارش در پاییز ۹۹ آمار ازدواج دختران کمتر از ۱۰ سال صفر است.  در همین بازه زمانی ۳۶۹۵۲ دختر ۱۵ تا ۱۹ ساله و ۵۱۳۹ پسر ۱۵ تا ۱۹ ساله ازدواج کرده اند.

در این بازه زمانی تعداد طلاق ثبت شده دختران زیر ۱۰ سال و پسران زیر ۱۵ سال صفر است اما ۱۹۲ طلاق دختر بچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در پاییز ۹۹ ثبت شده است. ۳۵۹۰ طلاق نیز برای دختران ۱۵ تا ۱۹ سال و  ۱۷۶ طلاق برای پسران ۱۵ تا ۱۹ سال نیز در همین بازه زمانی به ثبت رسیده است.

مادران ۳۶۴ نوزادی که در پاییز ۹۹ به دنیا امده اند کمتر از ۱۵ سال داشته اند و تنها یک ولادت برای پدران کمتر از ۱۵ سال به ثبت رسیده است.

۱۶۸۷۰ ولادت نیز برای مادران و ۷۳۱ ولادت برای پدران ۱۵ تا ۱۹ ساله در پاییز ۹۹ به ثبت رسیده است.

آمار ازدواج و طلاق فصل های بهار و تابستان ۹۹ نیز در گزارش جدید مرکز آمار افزایش یافته است.

مطابق با این گزارش مجموعا در ۹ ماهه نخست سال ۹۹، تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۷ ازدواج برای دختران ۱۰ تا ۱۴ سال، یک ازدواج دختربچه کمتر از ۱۰ سال و ۱۴ ازدواج برای پسران کمتر از ۱۵ سال به ثبت رسیده است. همچنین در همین بازه زمانی ۵۲۲ مورد ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ سال نیز به طلاق ختم شده است.

در مورد تعداد ولادت های ثبت شده در بازه زمانی ۹ ماهه نخست سال ۹۹ نیز دو ولادت برای پدران کمتر از ۱۵ سال و ۱۰۷۴ ولادت برای مادران کمتر از ۱۵ سال ثبت شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان