اساتید دانشگاه باید به جمهوری اسلامی وفادار باشند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 21:44

اساتید دانشگاه باید به جمهوری اسلامی وفادار باشند

شماره: 23402
Aa Aa

علی اصغر عنابستانی با بیان این که اساتید اخراجی ۶ یا ۷ نفر بیشتر نیستند گفته همه می‌توانند نخبه باشند اما نخبگی دلیل تخلف نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی؛
اساتید دانشگاه باید به جمهوری اسلامی وفادار باشند

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:

تصورم این است که اخراج اساتید بیشتر یک فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی است.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

بالاخره اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی هم مثل سایر کارمندان دولت از قانون مستثنی نیستند. اگر در جایی کسی خطایی می‌کند، حتما باید بر اساس قانونی با او برخورد شود. دلیل نمی‌شود کسی چون استاد دانشگاه است هرکاری که خلاف قانون است انجام دهد و ساختار سیستم هم به این عنوان که استاد دانشگاه است هیچ اقدامی نکند. اساتید دانشگاه خودشان بهتر از هرکسی می‌دانند که در چارچوب نظام و قانون جمهوری اسلامی باید کار کنند. لیستی که به عنوان اساتید اخراج شده از این دولت منتشر شده است را من بررسی کرده‌ام و بیشتر یک فضاسازی است. ممکن است از این تعداد 6 یا 7 نفری در هیئت‌های تخلفات دانشگاه‌ها به دلیل اقدامات خلاف قانون معلق شده باشند ولی در همان حد 6 یا 7 نفر است که امر عادی و روتینی است. به هر حال در هر صنفی ممکن است یک نفر تخلفی انجام دهد و بر اساس ضوابط با او برخورد شود ولی اینکه ما این را فضاسازی کنیم و اسامی کسانی که فوت کردند یا به صورت عادی بازنشسته شده‌اند و حتی کسی که پرونده قضایی دارد را به لیست بیاوریم، منصفانه نیست.

او همچنین گفت:

«همه می‌توانند نخبه باشند اما نخبگی دلیل تخلف نمی‌شود. هرکسی خلاف ضابطه عمل کرده باشد، قانونی بررسی می‌شود. نخبه بودن نمی تواند مانع اخراج شود، اساتید دانشگاه باید نظام و جمهوری اسلامی وفادار باشند. کسانی که به عنوان حمایت از نخبگان و اساتید 58 نفر را لیست کرده‌اند و هیاهو راه انداخته‌اند به نظرم دل‌شان به حال 3 هزار نخبه‌ای که کاملا قانونی مراحل جذبشان را طی کرده بودند و در دولت روحانی با هیاهو و بدون دلیل تمام‌شان از دانشگاه‌ها اخراج شدند، بسوزد. آن‌ها نخبه نبودند؟ آن‌ها فرزندان این کشور نبودند؟ آن‌ها به درد نظام، مردم و توسعه علمی کشور نمی‌خوردند؟ تعریف از نخبگی را باید ترجمه کنند که وقتی 3 هزار نخبه مملکت که کاملا قانونی اقدامات جذب آن‌ها به عنوان هیئت علمی انجام شده بود همه بیرون شدند، آن موقع کسی دلش به حال نخبگان، دانشگاه و توسعه علم اصلا نمی‌سوخت و صرفا کار سیاسی بود.»

عنابستانی در پاسخ به اینکه در بررسی‌هایی که در این مورد انجام داده به چه نتیجه‌ای رسیده است گفت:

«6 یا7 نفر هستند که به دلایل متعددی که ممکن است درست یا غلط باشد ولی بر اساس قانون، در هیات‌های تخلفات انتظامی دانشگاه‌ها معلق شدند. دو سه نفر هم پرونده بیرون از دانشگاه داشتند. به نظرم خیلی مسئله حاد و عجیبی نیست و کاملا روتین است. حال ممکن است هیئت تخلفات یک دانشگاه هم خطا کرده باشد که من دفاع نمی‌کنم اما این مبنای هیاهو و جنجال علیه دولت نمی‌شود.»

 

منبع| سایت دیده‌بان ایران

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان