استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 0:58

استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد

شماره: 19093
Aa Aa

استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت بوده و این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت هایی که در جنوب استان وجود دارد حتما در دستور است.

رییس جمهور ایران در سفر استانی به کرمان؛
استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در سفر استانی به کرمان و در مصلای شهر جیرفت اظهارداشت:

موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت است و استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او ادامه داد:

این موضوع بارها مطرح شده اما اجرای آن با تاخیر مواجه بوده و این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت هایی که در جنوب استان وجود دارد حتما در دستور است.

او همچنین با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت:

زمین حاصلخیز جنوب استان کرمان باید با الگوی مناسب کشت برای خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشور و استقلال کشاورزی ایران اسلامی به کار گرفته شود. از جیرفتی ها و مردم جنوب کرمان می خواهم در استقلال و خودکفایی کشور در کالاهای اساسی و کشت مناسب با لحاظ منافع و مشوق هایی برای کشاورزان، به استقلال کشاورزی کشور کمک کنند.

  •  

او در اجتماع مردم بم نیز گفت:

نخل‌های بم زبانزد همه است و همه مردم ایران محصولات کشاورزی این شهرستان را به عنوان محصولاتی ممتاز می‌شناسند.

 

254

وی با بیان اینکه امروز یکی از محورهای فعالیت‌های دولت ایجاد رونق در تولید است گفت:

رهبری فرمودند امسال سال، تولید، اشتغال‌آفرینی و کار دانش‌بنیان است. وظیفه دولت حمایت از تولید است. حمایت از بخش خصوصی، ضامن توسعه نقش‌آفرینی آن در اقتصاد کشور است. دولت اهتمام جدی دارد که با توانمندسازی بخش‌ خصوصی و بخش‌های مردمی اقتصاد به‌ویژه در حوزه کشاورزی، گام‌های موثری در حوزه مردمی‌سازی اقتصاد و رونق اقتصاد ملی بردارد. معتقدیم باید از تصدی‌گری دولت کاسته و به نقش مردم و بخش خصوصی افزوده شود. نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است و دولتمردان باید این نقش را ایفا کنند.

رئیسی خطاب به مدیران دولتی گفت:

امروز جوانان تحصیلکرده کم نیستند و لذا استفاده از این ظرفیت و نیروهای بومی در هر استان اولویت دارد.

وی اجرای عدالت را یک تکلیف برشمرد:

دولت تمام مأموریت خود را اجرای عدالت قرار داده ‌است. در بودجه ۱۴۰۱ محور توزیع ظرفیت‌های کشور اجرای عدالت است و مستند ما در اجرای عدالت سند آمایش سرزمینی است.

  •  

سید ابراهیم رییسی در دیدار نخبگان و خانواده ایثارگران استان کرمان نیز گفت:

شرایط تهدید و تحریم را از جانب دشمنان داریم اما اعلام و اقدام کرده‌ایم که پیشرفت کشور و رفع مسائل اقتصادی را بند به این مسایل نمی کنیم و البته گروه مذاکره کننده ما با استدلال های بسیار قوی کار را دنبال می کند زیرا منطق داریم و منطق قوی خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه باید در جهت توسعه یافتگی تلاش کنیم و این پیشرفت باید در پرتو عدالت باشد گفت:

برخی کشورهای پیشرفته در حوزه اقتصادی به پیشرفت رسیده اند اما در حوزه اخلاق، معنویت، عدالت و ... مشکل دارند. مهمترین بحران امروز غرب مشکل الحاد، ترک خانواده و بی توجهی به خانواده است که زشت‌ترین اخلاق به عنوان شاخص تمدن در جوامع معرفی می شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت ما باید در پرتو عدالت باشد اظهارداشت:

ما نیز در دولت محور کار را عدالت و سند بودجه ۱۴۰۱ را نیز براساس مولفه های تحقق عدالت قرار داده ایم که آمایش سرزمینی را مستند بر آن گذاشتیم. وصف مردمی بودن را برای دولت لازم می دانیم و در تمامی تصمیمی سازی ها نقش مردم همواره مهم بوده و خواهد بود.

رییسی گفت:

به لطف خدا و با کمک همه مردم و نخبگان، مسائل کشور با قوت پیش خواهد رفت و آینده برای کشور عزیز ما بسیار روشن و درخشان است. در جنگ اراده ها می خواهند که کشور ما پیشرفت و تولید نداشته باشد و مردم ناامید شوند اما به لطف خداوند و رهبری های حکیمانه رهبر حکیم انقلاب نخواهیم گذاشت چنین شود. دولت مردمی است و نباید کاستی ها و کجی ها را قبول کنیم زیرا اگر حساس نباشیم این کجی ها و کاستی ها بسیاری از جاها را فرا می گیرد. همه ما باید نسبت به هرگونه کژی حساس باشیم و با لطف و با اراده و تصمیم دولت و ملت، در این میدان مقاوم و استوار خواهیم بود. اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شخص حاج قاسم را یک مکتب معرفی کرده اند نشان می دهد ایشان خود صاحب سبک و از شاگردان درس آموخته مکتب اباعبدالله است. باید با همه وجود اعتقاد و باور داشته باشیم که با وجود همه تحریم ها و تهدیدها ما می توانیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان