اسلام تمام قد مدافع بانوان است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 17:13

اسلام تمام قد مدافع بانوان است

شماره: 22626
Aa Aa

زندان باید یک دانشگاه تربیتی باشد| حق توهین به شخصیت هیچکس حتی مجرم و محکوم به اعدام را نداریم| رها کردن مجرمین و خلافکاران به حال خود در زندان‌ها بدون اعزام دکتر، روانشناسان، مبلغ دینی و مشاور مذهبی و تربیتی اشتباه است.

طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان؛
اسلام تمام قد مدافع بانوان است

سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان اظهار کرد:

زندان باید مطابق با فرمایش امام راحل یک دانشگاه تربیتی باش بنابراین رسیدگی به عرصه های مختلف یک مجرم از خورد وخوراک و اسکان گرفته تا مباحث تربیتی و احترام شخصیتی یک الزام است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ابراز کرد:

طبق دستور اسلام حق توهین به شخصیت هیچکس حتی مجرم و محکوم به اعدام را نداریم بنابراین دانشگاه بودن زندانی برای اصلاح و تربیت افراد از این بابت است. هدایت و تربیت هدف اصلی اسلام از تعیین مجازات برای مجرمین است و باید در این زمینه از هر روش و منشی نوین استفاده کرد. رها کردن مجرمین و خلافکاران به حال خود در زندان‌ها بدون اعزام دکتر، روانشناسان، مبلغ دینی و مشاور مذهبی و تربیتی کاری اشتباه است و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.

او ادامه داد:

احترام به خانواده های زندانیان که گناهی نکرده و تأمین حداقل امکانات رفاهی برای ملاقات با زندانیان خود یک رسالت است که در استان اصفهان محقق شده و باید در سطح کشور ترویج یابد.

امام جمعه اصفهان گفت:

اگر مرد خانواده‌ای را به بهانه جرم و خلاف زندانی کرده ‌ایم باید نسبت به وضعیت اقتصادی خانواده های آنان که بی گناه هستند و سرپرستی ندارند توجه ویژه ای کرد.

وی عنوان کرد:

یکی از عرصه هایی که باید در امر مجرمیت و خلاف توجه ویژه ای کرد بحث بدهکاران مالی به ویژه در زمینه مهریه های سنگین است؛ حقیقت امر آن است که دستور اسلام در این بخش بسیار کامل بوده و دین اسلامی که تمام قد مدافع بانوان است درباره بدهکار مهریه ای هم متذکر شده است.

طباطبایی نژاد با دادن هشدار جدی نسبت به افزایش روزافزون افسونگری های عرصه مواد مخدر  بیان کرد:

در زمینه مواد مخدر باید بسیار جدی، قاطع و در عین حال با دقت عمل کرد، تعیین مصداق مفسدالارض برای هر فرد معتاد از نظر اسلام پذیرفته نیست چرا که برای بسیاری از این بزهکاران باید اقدامات تامینی و تربیتی بلند مدت پیش گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان