ایران از سوئد واکسن کرونا وارد می کند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 9:23

ایران از سوئد واکسن کرونا وارد می کند

شماره: 12513
Aa Aa

محرز گفته این واکسن در اروپا و استرالیا ساخته شده و مورد تایید است؛ در صورت ادامه وضعیت فعلی پیک چهارم اواخر بهمن و اوایل اسفند خواهد بود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا؛
ایران از سوئد واکسن کرونا وارد می کند

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در رادیو تهران با اشاره به تزریق واکسن کرونای وارداتی طی روزهای آینده گفت:

اولویت تزریق واکسن کرونا با کادر درمان است. اولویت دوم با افراد بالای 70 سال و بیماران دیابتی، قلبی و ریوی و افرادی است که سابقه بیماری زمینه ای دارند و بعد گروه های دیگر که بیشتر با مردم در ارتباط هستند در اولویت های بعدی قرار می گیرند ولی اولین بخش از واکسن وارداتی بیشتر برای کادر درمان و افراد در معرض خطر کووید خطرناک استفاده می شود.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با اعلام این که واکسن مذکوراز کشور سوئد وارد می شود گفت:

این واکسن مدرنا نیست و واکسن کوبایی هم نیست چون واکسن کوبایی هنوز فاز آخر خود را طی نکرده است. این واکسن از سوئد وارد می شود و مورد تایید ما است.

محرز درباره تکنولوژی واکسن سوئدی که قرار است برای کادر درمان استفاده شود خاطرنشان کرد:

این واکسن Recombinant  بوده و سابقه دار است اگرچه خیلی از این تکنولوژی استفاده نمی شده است. واکسن ایرانی از ویروس ضعیف شده ساخته شده است ولی یک سری از واکسن ها از ترکیب یک ویروس با ویروسی دیگر ساخته می شوند. این واکسن در اروپا و استرالیا ساخته شده و مورد تایید است.

وی با اظهار تاسف از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور گفت:

جهش های ژنی ویروس کرونا نگران کننده است و فکر می کنیم شاید حتی واکسن ها به ویروس های جهش یافته جواب ندهند. خبرهای جالبی نداریم ولی تا زمانیکه همه واکسینه شوند و با جهش های بیشتر این ویروس مواجه شویم باید مصون بمانیم. هنوز استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست ها از مهمترین عوامل جلوگیری از کرونا است.

محرز با اعلام خبر افزایش مبتلایان به کرونا گفت:

دورهمی ها بیشتر شده، تالارهای عروسی راه افتاده و افراد در کنار هم و بدون ماسک می نشینند و غذا می خوردند. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود پیک چهارم را اواخر بهمن و اوایل اسفند خواهیم داشت. مردم خسته شده اند ولی در حال حاضر باید پروتکل ها را رعایت کرد تا پس از تزریق واکسن بتوان شرایط را کنترل کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان