ایران با کرونا به یک قتلگاه آخرالزمانی بدل می‌گردد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 2:13

ایران با کرونا به یک قتلگاه آخرالزمانی بدل می‌گردد

شماره: 14457
Aa Aa

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفته ممکن است خانواده فردی که نتوانند او را در بیمارستان بستری کنند غیرقابل کنترل شوند و دست به هرکاری بزنند.

عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی؛
ایران با کرونا به یک قتلگاه آخرالزمانی بدل می‌گردد

دکتر سید علی حسینی اسفیدواجانی، عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت:

تنها راه علاج کرونا تقاضای کمک فوری از جهان برای دریافت واکسن‌های بدون نوبت است. این احتمال وجود دارد که پنجره این گزینه به زودی بسته شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، اگر همین حالا از دنیا برای تهیه واکسن درخواست کمک نکنیم کشورهای کم درآمد دیگری درگیر سویه دلتا می‌شوند و صدای ما در لابلای صدای آنها گم می‌شود و دیگر کسی به ما کمک نخواهد کرد. آن زمان ایران هم همچون هند بدل به یک قتلگاه آخرالزمانی می‌گردد.

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفته است:

پیدا کردن تخت خالی یکی از مصائب ما است درحالی که کلیه اقدامات غیر اورژانسی را ممنوع کرده ایم. سرریزی در حوزه درمان پیدا کرده ایم که اگر در حوزه بهداشت به داد آن نرسیم وضعیتی شبیه هندوستان پیدا می کنیم و به زودی در حیاط بیمارستان و بعد از آن کنار خیابان مجبوریم بیمار بستری کنیم. قله موج جدید بیماری در این موج همچنان رو به صعود است و تعداد موارد ابتلا در این موج بیشتر از پیک چهارم است و وقتی موارد بستری بالا می رود موارد فوت هم بالا می رود.

وی بر استفاده از ظرفیت فضاهای تبلیغاتی سطح شهر و تغییر چهره شهر به سمت پیشگیری و کنترل بیماری تاکید کرد و افزود:

وضعیت اصفهان در شأن این شهر نیست البته تا الان کسی پشت در بیمارستان نمانده اما اگر بیماری بالاتر رود طبیعی است که فردی که نیاز به درمان دارد و خانواده اش نتوانند او را در بیمارستان بستری کنند ممکن است غیرقابل کنترل شوند و دست به هرکاری بزنند اما امیدوارم به جایی نرسیم که شاهد خشونت و تهاجم غیرقابل کنترل شویم.
 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان