ایران پس از انقلاب با هویت دینی قدرت پیدا کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 3:52

ایران پس از انقلاب با هویت دینی قدرت پیدا کرد

شماره: 15285
Aa Aa

متوسط هوش ایرانیان بالاتر از متوسط هوش جهانی است| امروزه ایران مرجع بیماران شیمیایی، حوزه سلول های بنیادی و اخلاق و معنویت پزشکی جهان است.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران؛
ایران پس از انقلاب با هویت دینی قدرت پیدا کرد

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران در مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور علوم تجربی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مشهد با اشاره به اینکه ایران کشوری با هویت است گفت:

مهم‌ترین وسیله برای یک ملت هویت است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از  ایسنا، او ادامه داد:

برخی از کشورهای هم‌جوار ما که هویت ندارند برای خود هویت درست می‌کنند. نام ایران در هرجا مطرح می‌شود، مسائلی مانند قدرت نیز در کنار آن به خاطر می‌آید. ایران قدرتمند است و این را هم با تاریخش به اثبات رسانده است. ایران پس از انقلاب با هویتی دینی قدرت پیدا کرد و در حال حاضر یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه است. اگر ایران تحریم می‌شود به دلیل قدرتش است. قدرت ما از ایمان و هویت دینی ما نشات گرفته زیرا برای ما استقلال ایجاد می‌کند. نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای ایجاد قدرت است. ایران ثابت کرده مردان و زنان قدرتمندی دارد. قدرت تنها با پول به دست نمی‌آید. کشورهای هم‌جوار ما صاحب پول و ثروت هستند و بی‌حساب و کتاب خرج می‌کنند اما در دانش و مقالات چیزی برای ارائه ندارند. مطابق فرمایش مقام معظم رهبری «متوسط هوش ایرانیان بالاتر از متوسط هوش جهانی است». 

عین‌الهی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب یک راه جدید برای ارتقای آینده ایران است خاطرنشان کرد:

پزشکی ایران نه تنها در منطقه بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا مرجعیت پیدا کرده است. در اوایل انقلاب نمی‌توانستیم نیاز پزشکی جامعه را برطرف کنیم و مجبور بودیم برای حل نیاز خود از کشورهای هند و پاکستان کمک بگیریم. علی‌رغم اینکه جمعیت ایران در اوایل انقلاب ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر بود برای درمان بیماری‌های ابتدایی، بیماران را به خارج از کشور اعزام می‌کردیم اما امروز جمعیت ایران به ۸۰ تا ۸۵ میلیون نفر رسیده و علاوه بر درمان تمامی بیماران خودمان در تمام رشته‌ها به بیماران سایر کشورها نیز خدمات می‌دهیم. این افتخار حاصل جوانانی است که احساس تعهد و مسئولیت انقلابی داشته‌اند و با تسلط به مبانی دینی توانستند در دانشگاه‌ها انقلاب کرده و ایران را به این قله برسانند. در حملات شیمیایی جنگ با عراق با موجی از مجروحان شیمیایی مواجه بودیم. در هیچ یک از دانشگاه‌ها برای درمان مجروحان شیمیایی درسی داده نشده بود اما این جوانان مطالعه کرده و تمام درمان‌های شیمیایی را پیدا کردند. امروزه ایران مرجع بیماران شیمیایی در دنیا و تمام مقالات این حوزه مربوط به کشور ما است. همچنین امروزه در بخش سلول های بنیادی یک مرجع محسوب می‌شویم.

وی گفت:

 مشکلی که امروزه با آن مواجه هستیم فرار مغزها است که ظلم به یک ملت محسوب می‌شود. کشورهایی که قدرت ندارند نابغه‌های کشورهای در حال توسعه را به کشور خود برده و در آنجا پرورش می‌دهند تا برای خود قدرت ایجاد کنند در حالی که اگر کشورهای در حال توسعه بتوانند نابغه‌های خود را حفظ کنند سایر کشورها نمی‌توانند قدرت را از آن خود کنند. هویت ملی همه چیز ایران است و اگر هویت ملی نداشته باشیم هیچ چیز نداریم. خوشحالی مردم به سبب پیروزی در یک مسابقه فوتبال یا کشتی به دلیل تعلق و هویت ایرانی است. همانطور که یک کشتی‌گیر با قهرمانی خود افتخارآفرینی می‌کند شما دانشجویان نخبه نیز می‌توانید برای ایران افتخارآفرینی کنید. فکر نکنید که نمی‌توانید افتخارآفرینی کنید. این کلمه‌ای است که دشمن مدام آن را تکرار می‌کند. شعار اصلی ما باید «می‌توانیم» باشد. دشمن به کمک فضای مجازی به دنبال شعار «نمی‌توانیم» و تعلق‌های خارجی است. قضیه ما مانند قصه سیمرغ در داستان مولوی است. عده‌ای از مرغ‌ها می‌خواهند سیمرغ را پیدا کنند، مسیرهای مختلفی را طی می‌کنند اما در انتها متوجه می‌شوند که خودشان سیمرغ هستند و نامی به اسم سیمرغ وجود ندارد. در واقع شما نخبگان و دانشجویان همان سیمرغ هستید.

وی گفت

سومین مسئله که در آن از غربی‌ها بسیار جلوتر هستیم بحث اخلاق و معنویت است. امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که طب در صورتی می‌تواند موفق باشد که در معنویات پیشی بگیرد. شما دانشمندان در صورتی می‌توانید بر موفقیت‌های خود اضافه کنید که در اصول معنوی نیز پیشی بگیرید. ریشه‌های قوی معنویت وجود دارد. اگر شهدا نبودند چنین مجالسی به راحتی به پا نمی‌شد و مانند زمان شاهنشاهی بدون هیچ ابتکاری نیازهای اولیه خود را هم نمی‌توانستیم برطرف کنیم. امیدوارم شما دانشمندان آینده کشور باشید و ایران را به قله‌های موفقیت برسانید و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری «بتوانیم مرجعیت علمی را در دنیا از آن خود کنیم».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان