بابک زنجانی در زندان است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 8:10

بابک زنجانی در زندان است

شماره: 24754
Aa Aa

تصمیم به آزادی او بر عهده مقام رسیدگی کننده است؛ اگر شرایط مقرره محقق شود و آن را احراز کنند، تصمیم را اعمال می‌کنند|حسین هدایتی می‌تواند مرخصی برود |متهم پرونده نیشکر هفت تپه مرخصی نرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
بابک زنجانی در زندان است

ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت:

پرونده بابک زنجانی از حساس‌ترین پرونده‌های اقتصادی دهه اخیر بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او با بیان این که زنجانی در زندان به سر می‌برد اظهار داشت:

تصمیم به آزادی او بر عهده مقام رسیدگی کننده است؛ اگر شرایط مقرره محقق شود و آن را احراز کنند تصمیم را اعمال می‌کنند.

وی گفت:

درباره بازگرداندن مالک کوروش کمپانی در آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. براساس پیگیری‌هایی که از ناحیه ۵ دادسرای انقلاب تهران شده است اقدامات خوبی انجام و در ۲۹ بهمن ماه از طریق پلیس اینترپل اعلام قرمز  و جلب مالک شرکت صادر شده است. این شرکت تحت این  عنوان به ثبت نرسیده و با عنوان دیگری ثبت شده که اطلاع‌رسانی شد.

او همچنین گفت:

به پرونده نیشکر هفت تپه از جمله اتهام اخلال عمده در نظام ارزی کشور رسیدگی شد. متهم این پرونده به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائمی از مشاغل دولتی و جزای نقدی به میزان ۱۲۶ میلیارد تومان و ضبط اموال محکوم شده است. او در ۲۵ مهر ماه سال ۱۴۰۰ به زندان معرفی شده و در این مدت از هیچ‌گونه ارفاقات قانونی مثل مرخصی بهره‌مند نبوده و به بیرون اعزام نشده است.‌

سخنگوی قوه قضاییه درباره فیلم‌ منتشره درباره حسین هدایتی و اینکه آیا او آزاد است اظهار داشت:
حسین هدایتی مثل سایر محکومان می‌تواند از حقوق قانونی خود مثل استفاده از ظرفیت مرخصی استفاده کند.‌ محکومیت ایشان دایر بر حبس و شلاق تعزیری و رد مال و انفصال از خدمت بوده و الان به اقتضای محکومیتی که دارد در زندان تهران است. او تا پایان رد مال ایشان به لحاظ محکومیت در زندان به سر می برد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان