بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران تجمع کردند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 5:02

بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران تجمع کردند

شماره: 18101
Aa Aa

آن ها به نحوه‌ی اجرای همسان‌سازی، کسر سرانه درمان از مستمری و اعمال نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی متناسب با هزینه‌های زندگی اعتراض دارند.

در اعتراض به افزایش حقوق ۱۰ درصدی بازنشستگان؛
بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران تجمع کردند
بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرهای مختلف ایران نسبت به همسان سازی حقوق ها اعتراض کردند.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به نحوه‌ی اجرای همسان‌سازی مستمری‌های خود، کسر سرانه درمان از مستمری، اعمال نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی متناسب با هزینه‌های زندگی اعتراض دارند.
بازنشستگان، خواهان استمرار اجرای ‌متناسب‌سازی به منظور کاهش فاصله هزینه‌های زندگی با مستمری‌های خود هستند و می‌گویند که ‌متناسب‌سازی باید به نحوی استمرار یابد که با اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هماهنگ باشد.
تکمیل متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تا ۱۰۰ درصد زمان برقراری مستمری دیگر خواسته‌ی بازنشستگان است که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.
سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی را بر اساس میزان مطالباتی که از دولت وصول می‌کند اجرا می‌کند.
بازنشستگان می گویند که اجرای متناسب‌سازی تکلیف قانون برنامه ششم توسعه است و مطالبات سازمان از دولت ارتباطی با اجرای متناسب‌سازی ندارد.
آنها همچنین به کسر سرانه درمان ۲ درصدی از مستمری خود بر اساس ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی اعتراض دارند.
اجرای کامل سه‌جانبه با تغییر ساختار سازمان تامین اجتماعی از حالت هیئت امنایی به شورای عالی دیگر خواسته‌ی بازنشستگان است.
در عین حال بازنشستگان خواهان پرداخت کامل مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی هستند که رقم آن به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
  •  

همشهری آنلاین نیز نوشته است:

برخی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به افزایش حقوق ۱۰ درصد + ۶۵۰ هزار تومانی حقوق مستمری‌بگیران، امروز در تبریز و چند شهر دیگر تجمع کردند. در تبریز اعتراض حدود هزار تن از بازنشستگان از مقابل اداره کل تأمین اجتماعی آغاز شد و از خیابان آبرسان به مقابل استانداری ختم شد. 

در زنجان نیز بازنشستگان تأمین اجتماعی در تجمع حدود ۱۰۰ نفری به اعتراض پرداختند.

در شیراز، کرمانشاه و بجنورد نیز تجمعات مشابه در مقابل ادارات کل تأمین اجتماعی مخابره شده است. 

«بازنشسته بیدار است، بر حق خود آگاه است»،‌ «نیروی انتظامی، حمایت، حمایت» «هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریالیه»، «تورم ۱۰۰ درصد، افزایش ۱۰ درصد»‌ از جمله شعارهای مردم در تجمعات بود.

در شهرهای اصفهان و ساری نیز تجمع تعدادی از بازنشستگان گزارش شده است.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان