بانوان ما نباید ناچار شوند به پزشکان مرد مراجعه کنند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 6:47

بانوان ما نباید ناچار شوند به پزشکان مرد مراجعه کنند

شماره: 16177
Aa Aa

تلاش بر این است تا بانوان توسط پزشکان خانم درمان شوند و حتی در استثنائات هم پیش نیاید که بانوان ما ناچار باشند که در حوزه زنان نزد پزشک مرد بروند.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی؛
بانوان ما نباید ناچار شوند به پزشکان مرد مراجعه کنند

سیدمحمد پاکمهر، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت:

تلاش ما بر این است تا بانوان توسط پزشکان خانم درمان شوند و حتی در استثنائات هم پیش نیاید که بانوان ما ناچار باشند که در حوزه زنان نزد پزشک مرد بروند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او ادامه داد:
 
در مورد درمان بانوان توسط پزشک خانم در حوزه زنان امروز در کشور به جایگاهی رسیده‌ایم که پزشکان در این حوزه تقریبا در اکثر موارد خانم هستند و تنها به صورت موردی آن هم پزشکان آقایی که از قبل در حوزه زنان فعالیت می‌کردند حضور دارند که موردی و استثنا هستند. در شرایط فعلی پزشکان خانم در اکثر رشته ها به‌ویژه تخصص زنان و زایمان و جراح عمومی، رادیولوژی و دندانپزشکی و سایر رشته ها تربیت می شوند به‌طوری که فرصت انتخاب و مراجعه برای بانوان بیمار جامعه فراهم می باشد و امروز اغلب پزشکان حوزه زنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

او گفت:

تلاش ما بر این است تا بانوان توسط پزشکان خانم درمان شوند و حتی در استثنائات هم پیش نیاید که بانوان ما ناچار باشند که در حوزه زنان نزد پزشک مرد بروند هر چند که حوزه درمان و نجات جان انسان‌ها در اولویت هر چیز قرار دارد اما تلاش ما بر این است تا پزشک خانم بانوان‌مان را درمان کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان