باید نهضت مسجد سازی را در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها راه بیندازیم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 7:24

باید نهضت مسجد سازی را در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها راه بیندازیم

شماره: 17320
Aa Aa

دانشگاه‌ها را به حال خود رها نکنید؛ پایگاه‌های فرهنگی مان را در دانشگاه‌ها از دست داده ایم و بیمارستان‌های ما از مساجد درخور شان برخوردار نیستند.

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت ایران؛
باید نهضت مسجد سازی را در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها راه بیندازیم

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت ایران در دیدار نوروزی با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران این معاونت گفت:

هرچه قدر بتوانیم در زمینه فعالت‌های پژوهشی و دانش بنیان از توانمندی‌های دانشجویان استفاده کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

به گزارش اسپادانا خبر، او با اشاره به موضوع نظارت مستمر بر عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت:

شما مدیران نباید دانشگاه‌ها را به حال خود رها کنید بلکه باید به صورت مستمر بر عملکرد دانشگاه‌ها نظارت داشته باشید و احیانا اگر خطایی از سوی دانشگاهی حادث شد عکس العمل و تذکرات لازم صورت گیرد. در هر صورت این نظارت‌ها باید به صورت خوداظهاری، حضوری، مجازی و حتی با تشکیل تیم‌های نظارتی انجام گیرد.

وی با اشاره به لزوم احداث مسجد در مراکز درمانی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها گفت:

متأسفانه ما پایگاه‌های فرهنگی مان را در دانشگاه‌ها از دست داده ایم و بیمارستان‌های ما از مساجد شایسته و درخور شان برخوردار نیستند و حتی برخی از بیمارستان‌های بزرگ ما فاقد یک مسجد استاندارد و درخور شان هستند. ما باید نهضت مسجد سازی را در سطح دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها راه بیندازیم و از جوانمرد سرپرست مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت می‌خواهم بودجه‌ای جداگانه برای این کار لحاظ کنند.

عین الهی گفت:

شما مدیران باید به دانشگاه‌ها سرکشی کنید و از نزدیک با مشکلات و مسائل پیش رو دانشجویان، اساتید و کارکنان آشنا شوید. بنده از زمان تصدی مسوولیت تا الان به حدود ۳۷ دانشگاه علوم پزشکی بازدید و سرکشی داشته ام. از مدیران می‌خواهم از پشت میز نشستن صرف خودداری و به میدان بیایند. باید از نزدیک از خوابگاه‌های دانشجویی و دیگر اماکن دانشجویی دیدن کنید و به مشکلات و مطالبات قشر دانشجو رسیدگی کنید. شما مدیران به‌خصوص در حوزه فرهنگی و دانشجویی باید مردمی باشید و با دانشجویان تعامل و رابطه صمیمانه داشته باشید. حتی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها نیز باید مردمی باشند و رفتار صمیمانه و تعاملی سازنده با قشر دانشجو داشته باشند. معاون فرهنگی ودانشجویی در هر دانشگاه کلید کار و فعالیت است از این رو باید همواره با رفتاری تعامل آمیز با دانشجو برخورد کند و همواره در صحنه باشد.

عین الهی گفت:

برگزاری اردو‌های راهیان نور همواره باید در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی باشد و در سطح کشور، دانشگاه‌ها باید در این زمینه فعالیت‌های ارزشمندی داشته باشند. اردو‌های راهیان نور طی مدت‌های گذشته به خوبی توانست خیلی از دانشجویان را به خود جذب کند. یکی از موفق‌ترین کار‌های فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی موضوع راهیان نور بود و امیدوارم این موضوع در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد و سرمایه گذاری خوبی نسبت به این موضوع صورت گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان