با بابک زنجانی تعارف نداریم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 11:39

با بابک زنجانی تعارف نداریم

شماره: 24533
Aa Aa

 ۵ نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان مورد عفو قرار گرفتند| بابک زنجانی به اتهام مقید در پرونده اخلال در نظام اقتصادی به اعدام و رد مال محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛
با بابک زنجانی تعارف نداریم

ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش گفت:
پرونده بابک زنجانی تعیین تکلیف شده و بابک زنجانی به اتهام مقید در پرونده اخلال در نظام اقتصادی به اعدام و رد مال محکوم شده است

به گزارش اسپادانا خبر، او اعلام کرد که اقداماتی در جهت رد مال انجام داده است:

 دستگاه قضایی در مورد این  پرونده و سایر پرونده‌های قدیمی با کسی تعارف ندارد.

مسعود ستایشی گفت:

اغتشاش در ۲۵ آبان سال ۱۴۰۱ در حوالی بهشت سکینه کرج منجر به شهادت سید روح الله عجمیان و صدور و اجرای احکام اعدام برای ۲ نفر از متهمان پرونده (محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی) شد. برای سایر متهمان در پرونده مورد بحث احکام حبس در نفی بلد صادر شد و اکنون نیز این احکام در حال اجراست. یک دادنامه از طرف دیوان عالی کشور صادر شد که باز هم براساس آن نیز ۲ نفر دیگر از متهمان عفو قرار گرفتند.  درباره سایر متهمان، محکومیت اصلی، قطعی و لازم الاجراست که اجرا شده است. یکی از افراد این پرونده بخاطر نقص در تحقیقات پس از اخذ نظریه دستگاه ذیربط درباره موضوع مورد استعلام، رای ۱۰ سال حبس در تبعید صادر و پس از فرجام خواهی متهم، این رای به دیوان عالی کشور رفت و پرونده مطرح و رسیدگی شد و رای بدوی صادره در خصوص آن فرد تایید و حکم او اجرایی شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان