برای اجرای «رتبه‌بندی معلمان» به بودجه بیشتری نیاز داریم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 8:35

برای اجرای «رتبه‌بندی معلمان» به بودجه بیشتری نیاز داریم

شماره: 16238
Aa Aa

او خواستار ایمن‌سازی فضای مجازی برای خانواده‌ها به‌ویژه کودکان شده و گفته ایمن‌سازی فضای مجازی با نگاه تجاری آثار مخربی به دنبال خواهد داشت.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش ایران؛
برای اجرای «رتبه‌بندی معلمان» به بودجه بیشتری نیاز داریم

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش ایران درباره وضعیت بودجه‌ای وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد:

معمولا اتفاقی که برای بودجه می‌افتد این است که از کفایت لازم برخودار نیست و کافی نیست زیرا معمولا بین راه و در طول مسیر با مصوبات و تغییراتی مواجه می‌شویم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود:

وزارت آموزش و پرورش همواره از درصدی کسری بودجه مزمن رنج می‌برده است. به نظر می‌آید باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده در ابتدا کسری آنچنانی نداشته باشیم ولی مطمئن باشید در بین راه مصوباتی را خواهیم داشت که با کسری مواجه خواهیم شد. امید است بتوانیم بودجه را با عدالت توزیع کنیم و پس از آن بتوانیم اثربخشی و کارایی لازم را از آن بگیریم.

وی گفت:

۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی در سال آینده در یکی از ردیف‌ها درنظر گرفته شده است اما اینکه آیا برای مصوبه مجلس که اکنون در شورای نگهبان است کافیست یا خیر به نظر ما نیاز بیشتری دارد و پیشنهاد نمایندگان در مجلس نیز این است که این بودجه را به اندازه نیازی که ما داریم ارتقاء دهند. با توجه به کسری های بودجه تخصیص همین مقدار بیشتر برای این مصوبه امکان‌پذیر نبوده است.

  •  

وزیر آموزش و پرورش همچنین در نشست هم‌اندیشی «خانواده و فضای مجازی» نیز ضمن تأکید بر اهمیت ایمن‌سازی فضای مجازی برای خانواده‌ها به‌ویژه کودکان خواستار توجه به مسائل کودک شد و گفت:

مسائل کودکان را باید از زاویه دید خود کودکان ببینیم.

 

32

اگر ایمن‌سازی فضای مجازی برای خانواده‌ها و کودکان تنها محدود به نگاه تجاری باشد می‌تواند آثار مخربی به دنبال داشته باشد. تنها در صورتی که فعالان این حوزه فضای مجازی را به مثابه یک ساحت تربیتی در نظر بگیرند آثار تربیتی آن می‌تواند جامعه‌ای را تحت تأثیر قرار دهد. اگر بخواهیم از فضای مجازی برای ایجاد جامعه‌ای سالمبهره ببریم باید اقدامات این حوزه را از اقدامات صِرف تجاری و اقتصادی به سمت اقداماتی از جنس مسؤولیت اجتماعی ببریم تا به هدف مطلوب بررسیم.

شایان ذکر است این نشست با حضور  یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت همراه و ثابت، سکو‌های توزیع محتوا، فعالان و تولیدکنندگان خدمات و محتوا در فضای مجازی برگزار شد.

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان