بزرگترین باند دسترسی به حساب کاربری شهروندان منهدم شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 23:40

بزرگترین باند دسترسی به حساب کاربری شهروندان منهدم شد

شماره: 15322
Aa Aa

اعضای این باند ۶ نفره با نفوذ به حساب کاربری بیش از سه هزار نفر از کاربران اینستاگرام با دسترسی غیرمجاز به مخاطبان آن‌ها درخواست وجه می‌کرده اند.

«حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران؛
بزرگترین باند دسترسی به حساب کاربری شهروندان منهدم شد

رئیس پلیس تهران از انهدام بزرگترین باند دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان در شبکه‌های اجتماعی و دستگیری اعضای این باند خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، اعضای این باند با نفوذ به حساب کاربری افراد از مخاطبان آن‌ها درخواست وجه می‌کردند.

«حسین رحیمی»گفت:

در پی مراجعه چند صد نفر از همشهریان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این افراد مدعی بودند که حساب‌های کاربری آن‌ها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است به طوری که در قسمت پیام‌ها از مخاطبان و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده‌اند و در برخی موارد مبالغی واریز شده است. کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند:

«پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند که ۶ نفر بودند در یک عملیات غافلگیرانه در سه نقطه خارج از تهران به‌صورت همزمان دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند. در اظهارات اولیه متهمان به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از سه هزار نفر از کاربران اینستاگرام در کشور اقرار کرده‌اند که بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است. اکثر قربانیان نیز افرادی بودند که از رمز‌های ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده می‌کردند».

وی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند:

«همچنین در صورتی که پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا، بخش گزارش‌های مردمی یا طی تماس با شماره تلفن ۱۱۰ با ما در میان بگذارید.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان