به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی ۲۰ سال افزایش یافته است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 6:46

به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی ۲۰ سال افزایش یافته است

شماره: 18907
Aa Aa

محمدهادی زاهدی وفا با بیان این که وزارت رفاه متکفل بحث یارانه ها است می گوید اطلاعات ترکیب بندی خانوارها از سال ۹۳ بروزرسانی نشده بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران؛
به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی ۲۰ سال افزایش یافته است

محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت:

به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی از ۵۵ به ۷۶٫۲ سال ارتقاء یافته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود:

این افزایش ۲۰ ساله امید به زندگی دستاورد بزرگی است و از آن سو تکالیفی را برای مجریان و قانونگذاران ایجاد می‌کند. در سال ۵۵ حدود سه درصد جمعیت در زمره سالمندان بودند که در سال ۹۰ به ۸ درصد و در سال ۱۴۰۴ به ۱۰ درصد می‌رسد.

او با بیان اینکه طبقه پیشکسوتان مستحق‌ترین به دریافت خدمات متناسب با سن خودشان هستند گفت:

ما دغدغه خدمات بهداشتی را برای این گروه نباید داشته باشیم اما اشکالاتی در نظامات بهداشتی ما وجود دارد. سرانه بهداشتی ما چندان کم نیست اما یکی از اشکالات به نظام ارجاع برمی‌گردد. باید بهره وری در این زمینه ارتقاء یابد.

وی با اشاره به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی گفت:

یکی از اشکالاتی که در قانون‌گذاری مشاهده می‌شود این است که در احکام بودجه به دنبال منابعی باشیم که حتما تامین شدنی باشند. گاهی قوانینی تصویب می‌شود که چون بودجه‌اش دیده نشده عملیاتی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه پیگیر خدمات رسانی به بازنشستگان هستیم گفت:

وزارت رفاه متکفل بحث یارانه هاست. یک قسمت از کار ما در پایگاه اطلاعات رفاه به این برمی‌گردد که سازمان هدفمندی باید ترکیب بندی خانوارها را که تغییر پیدا می‌کنند را به ما اعلام کنند. این اطلاعات از دولت گذشته به روز نشده بودند. یک روایت این است که از سال ۹۳ و یک روایت این است که از سال ۹۹ بروزرسانی انجام نشده بود.  وزارت تعاون بر اساس اطلاعات موجود وسع سنجی را انجام می‌دهد. ما تلاش کردیم طی یکی دوماه گذشته مجدد وسع سنجی انجام دهیم اما این یک فرایند رو به تکامل است و اگر اعتراض و مشکلی وجود داشت، اطلاعات خود را اصلاح و اعلام کنید تا بتوانیم روی آن اقدام کنیم.

وی افزود:

سیاست‌های کلی ابلاغی تامین اجتماعی و برنامه هفتم توسعه و اصلاح وضعیت صندوق‌ها در دست طراحی و تدوین است. ما از هرگونه پیشنهاد اصلاحی مدبرانه برای ارتقای وضع موجود استقبال می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان