بیش از ۱۰۰ نفر در انفجار کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مصدوم شدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 14:27

بیش از ۱۰۰ نفر در انفجار کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مصدوم شدند

شماره: 18202
Aa Aa

به دنبال انفجار و حریق یکی از مخازن آمونیاک کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و نشتی شدید مخازن آمونیاک تاکنون ۱۳۳ از کارکنان دچار مسمومیت شده اند.

به دنبال نشتی شدید مخازن آمونیاک؛
بیش از ۱۰۰ نفر در انفجار کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مصدوم شدند

به دنبال وقوع حادثه انفجار و حریق یکی از مخازن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و نشتی شدید مخازن آمونیاک شماری از کارکنان این کارخانه دچار مسمومیت شدند.

به گزارش اسپادانا خبر، محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت:

در پی انفجار و حریق مخزن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد نیروهای تیم واکنش سریع سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز راهی محل حادثه شدند. نیروهای امدادی این محل در حال تلاش برای رفع خطر نشت گاز خطرناک آمونیاک هستند.

او از مهار شدن آتش‌سوزی خبر داد.

محمد جواد مرادیان، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت:

مصدومان حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزاباد به ۱۱۲ نفر رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت بحران استانداری فارس نیز گفت:

این کارخانه 1500 نیرو داشته است که بلافاصله نیرو‌ها سریعا از محل حادثه خارج شدند و حادثه سریعا توسط امدادگران کنترل شد. این حادثه هیچ فوتی به دنبال نداشته است.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد گفت:

مصدومان این حادثه بیشتر در زمینه های تنفسی آسیب دیدند که با کمک تیم های درمانی و پرسنل بیمارستان در حال دریافت خدمات هستند.

سید وحید حسینی، رئیس علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه حادثه کارخانه کربنات سدیم ۱۳۳ مصدوم داشته از ترخیص ۱۱۴ نفر خبر داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت مطلوب کرونا ویروس در کشور و استان، گفت: در حال حاضر میزان ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا کاهش یافته و ایجاد وضعیت مطلوب کرونایی در کشور نسبت به سایر کشورها، حاصل لطف خداوند متعال، تلاش دولت سیزدهم، وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه سلامت، همچنین مشارکت و همراهی مردم است که این دستاورد مهم را رقم زدند.

این واحد تولیدی که از آذر ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده است در ۳۵ کیلومتری جاده فیروزآباد به عسلویه قرار دارد.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان