بیش از ۴۰ پرونده گشت ارشاد مدیران تشکیل شده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:25

بیش از ۴۰ پرونده گشت ارشاد مدیران تشکیل شده است

شماره: 17446
Aa Aa

فساد جدی در صنعت خودروسازی وجود دارد. مطالباتی نیز در زمینه‌های مرتبط با وزارت صمت، ورزش، ارشاد داشته ایم؛ توقع ما از دولت رئیسی بیش از این بود.

خان‌محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛
بیش از ۴۰ پرونده گشت ارشاد مدیران تشکیل شده است

سید علی خان‌محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایران گفت:

گشت ارشاد مدیران و مسئولان شکل گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با ایلنا ادامه داد:

تشکل‌هایی در حوزه مفاسد اقتصادی و اداری در سطح کشور تشکیل شده است و افراد در این زمینه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکل‌هایی را ثبت کرده‌اند. مطالبه‌گری‌هایی در این زمینه انجام و پرونده‌هایی نیز تشکیل شده است. این پرونده‌ها هم در حوزه حمایت از تولید و هم پرونده‌های متعددی در حوزه کارخانجات و تولید بوده است و اگر نیاز به حمایت از این تشکل‌ها بوده حمایت‌های لازم از سوی ستاد صورت گرفته است و با دادستان‌های سراسر کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته است. در حوزه مفاسد اقتصادی نیز اقداماتی انجام شده است که یک نمونه آن در خصوص مناطق آزاد بود که ما خودمان ورود و پرونده‌ای را ارائه کردیم که منجر به دستگیری یکی از مسئولان آن مجموعه‌ها شد. این مطالبات از سوی تشکل‌ها صورت گرفته است. بیش از ۴۰ مورد پرونده در زمینه‌های مختلف تشکیل و بررسی شده است. برخی از این پرونده‌ها ملی بوده که ستاد امر به معروف ورود کرده است و برخی نیز تخلفاتی در سطح استان‌ها بوده است که ورود کرده‌ایم و با حمایت ستاد رسیدگی انجام شده است. اگر  به نتیجه هم نرسیم مطالبات را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. ما در این زمینه نیازمند حمایت جدی مجموعه‌ها و سازمان‌ها هستیم یعنی مسئولان و مدیران باید پای کار باشند و این حمایت لازم صورت بگیرد تا ستاد هم درگیر مباحث قضایی نشود.

وی گفت:

توقع ما از این دولت بیش از این بود. دولت سیزدهم با شعار مبارزه با فساد پای کار آمده است و نگاه دولت و اقدامات آن بسیار خوب است و به صورت جهادی در میدان است و ما ضمن اینکه این دولت را دولت مردمی می‌دانیم و از آن حمایت می‌کنیم اما توقع جدی ما بیش از این دولت است. یکی از شعارهای رییس‌جمهور مبارزه با فساد بوده است. ما می‌خواهیم که به ما کمک کنند چراکه یکی از جاهایی که می‌تواند بازوی خوبی برای امر مبارزه با فساد باشد و با دولت همکاری کند همین ستادهای امر به معروف است که بدنه مردمی دارد و براساس یک چارچوب اقدام می‌کند توقع ما این است که دولت حمایت بیشتری داشته باشد و بیشتر پای کار بیاید. ۶ وزیر عضو شورای مرکزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند اما گلایه ما این است که هنوز در دولت جدید جلسه شورا با حضور وزرا تشکیل نشده است البته یک یا دو بار قرار بود که انجام شود اما به تعویق افتاد. دولت قبل اهتمام زیادی به این موضوع نداشت اما ما از دولت سیزدهم توقع داریم که به این موضوع توجه داشته باشند.

وی ادامه داد:

ما به مباحث خودروسازها ورود پیدا کردیم و از کارخانجات خودروسازی بازدید و همچنین در بحث قطعات خودروسازی ورود کرده‌ایم که متأسفانه فساد جدی در این بخش وجود دارد مشکل ما در بحث خودروسازی بحث قطعات است و ستاد در این زمینه ورود کرده است همچنین مطالباتی در زمینه‌های مرتبط با وزارت صمت، ورزش، ارشاد داشتیم به طور مثال در وزارت ورزش دوگانگی در حوزه فوتبال ایجاد می‌کنند،. این‌ها موضوعات جدی است که ستاد در این زمینه‌ها حرف و برنامه دارد. در حوزه قطعات رانت وجود دارد یعنی محدود کردن واردات قطعات توسط چند شرکت باعث بروز مشکل می‌شود. نیاز است که هم دستگاه قضایی ورود کند و هم وزارت صمت اهتمام جدی داشته باشد تا این مسئله حل شود. ستاد در زمینه‌های این چنینی ورود کرده و اگر دولت حمایت از ستاد داشته باشد این همکاری بین ستاد و دولت بیش از پیش خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان