تبلیغ زندگی مجردی در تبلیغات شهری ممنوع است
حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران از ممنوعیت تبلیغ و ترویج زندگی مجردی در تبلیغات شهری خبر داد و گفت:
همه ظرفیتها و امکانات شهرداری تهران در راستای فرزندآوری و تبلیغات مرتبط با آن به کار گرفته خواهد شد.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او با بیان اینکه تبیین اهمیت فرزند و فرزندآوری نسبت به گذشته رشد بالایی داشته و اکنون شاهد تاثیرات مثبت آن بر نرخ باروری مردم و مثبت شدن روند فرزندآوری رو به رو هستیم افزود:
رویکرد نظام اسلامی توجه به حوزه جمعیت و فرزندآوری است و در این راستا همه دستگاهها و سازمانها ذیل قانون جوانی جمعیت به این حوزه ورود کرده اند.
وی گفت:
شهرداری تهران در مدیریت جدید رویکرد و اولویت خود را از موضوعات صرفا شهری به روح شهر و شهروند و نیز بهبود حال شهروند تغییر داده است. موضوعی که در ادوار گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود اما اکنون این مسئله در اولویت برنامههای شهرداری قرار گرفته است. با توجه مدیریت شهری به مسئله جوانی جمعیت و فرزندآوری مصوبه خاک خورده شورای شهر وقت مورد بازنگری قرار گرفت و با اعمال اصلاحاتی در محتوا و فرم آن آماده ارایه به شورای شهر برای تصویب و اجرای نهایی است.
او بیان داشت:
برای نخستین بار شهرداری در هفته سلامت پویشی را در حوزه سبک زندگی و سلامت روان اجرا کرده است که در آن اصلاح سبک زندگی و داشتن زندگی سالم هدف گرفته شده است و بعد از آن نیز موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت اجرا شده است.
صاحب با بیان اینکه با مشکل فقر محتوا و اندیشه در حوزه جوانی جمعیت رو به رو هستیم گفت:
آثاری که از هنر برگرفته شده باشد و بتواند پیام ما را از حوزه جمعیت نشانه برود کم داریم. ما در این حوزه مجبور شده ایم از ابتدا محصول تولید کنیم. با این رویکرد دیگر نهادها و مجموعههای ذیربط نیز وارد عرصه تولید محتوا در این بخش شده اند به گونهای که اکنون به شکل تدریجی شاهد تولید محتواهای مناسب در حوزه جوانی جمعیت هستیم گرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. در آیندهای نزدیک و با بهرهگیری از فرایندهای زیبایی شناسی و به شکل هنرمندانه شهر رنگ کودکی به خود خواهد گرفت و در این راستا در حال مذاکره با شرکت اتوبوسرانی و مترو هستیم که موضوع جمعیت و فرزند آوری را بعد از ایام سوگواری ماه محرم اجرایی کنیم. همه ظرفیتها و امکانات شهرداری تهران در راستای فرزندآوری و تبلیغات مرتبط با آن به کار گرفته خواهد شد به گونهای که از ظرفیت ۱۵ درصدی تبلیغات شهری که به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافته است محتوای مرتبط با جوانی جمعیت را اکران خواهند کرد.
اودر پاسخ به ان سؤال که شهرداری چه برنامههای حمایتی را برای مادرانی که فرزند سوم خود را به دنیا بیاورند دارد؟ بیان داشت:
براساس ماده ۳۲ قانون جوانی جمعیت شهرداری تهران باید به مادرانی که باید دارای فرزند سوم به بالاتر باشند خدمات حمایتی ارایه کند. در این راستا شرکت مترو در صدور بلیط و شهرداری در ارایه خدمات در اماکنی که مالکیت آن را دارد تخفیفهای خوبی را برای مادرانی که فرزند سوم خود را به دنیا بیاورند ارایه میکند. علاوه بر این اعطای تخفیف درعوارض شهرداری و صدور پروانهها نیز از دیگر رویکردهایی است که شهرداری در حوزه جوانی جمعیت و ترویج فرزند آوری آن را در دستور کار خود قرار داده است.
صاحب از راهاندازی اتاق مادر و کودک در بسیاری از بوستانهای پایتخت خبر داد و افزود:
درتلاش هستیم با همکاری بخشهای مختلف شهرداری تهران شعار شهر دوستدار مادر و کودک در همه جنبههای آن و در حد توان ممکن محقق شود.