تشکیل تمدن اسلامی از مسیر مساجد محقق خواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 16:20

تشکیل تمدن اسلامی از مسیر مساجد محقق خواهد شد

شماره: 19203
Aa Aa

مساجد محور و سنگر جامعه پردازی هستند و نقشه جامعه توحیدی توسط مساجد عملیاتی می شود| مسجد امید و محل اتکای مستضعفین است.

محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایران؛
 تشکیل تمدن اسلامی از مسیر مساجد محقق خواهد شد

محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایران در همایش روز جهانی مساجد در مصلی اراک گفت:

احیای کارکردهای مساجد سیاست مهم سازمان تبلیغات در گام دوم انقلاب است و برای این امر مهم که از تاکیدات و مطالبات مهم مقام معظم رهبری است از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او با بیان اینکه فعالین در حوزه مساجد در دوران کرونا اقدامات خوب و ارزشمندی انجام دادند اظهار کرد:

طلبه و روحانیون به خوبی مسئولیت خود را در خدمت به مسجد انجام می دهند. روحانیون در دوران کرونا مساجد را به پایگاه سلامت مردم تبدیل کردند و حماسه های ماندگاری خلق کردند و لازم است آوینی ها این حماسه را روایت کنند. روحانیت همواره در مقاطع مختلف و خصوصا بحران ها دغدغه مند رفع مشکلات مردم بوده و در کنار مردم و برای مردم نقش آفرینی کرده است و همچنین در گام دوم نیز این حضور تقویت شده و گسترش پیدا خواهد کرد.

او گفت:

مساجد محور و سنگر جامعه پردازی هستند و نقشه جامعه توحیدی توسط مساجد عملیاتی می شود. نگرش توحیدی انقلاب اسلامی خدمت به مردم را برای خود افتخاری بزرگ می‌داند و مساجد نیز با این رویکرد برای امورات مردم نقش آفرینی می کنند.

وی با بیان اینکه مسجد امید و محل اتکای مستضعفین و در اسلام و انقلاب اسلامی مرکز جنبش و نقطه شروع حرکت های اسلامی و انقلابی بوده است گفت:

تمامی حرکت های انقلابی و مردمی و مبارزه با کفر و استکبار جهانی در انقلاب از مساجد شروع شده و تشکیل تمدن اسلامی از مسیر مساجد محقق خواهد شد. مساجد پایگاه تحقق جهاد تبیین هستند و امروز مسجدی ها باید تبیین حق و حقیقت را رسالت اصلی خود بدانند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان