تعالی فرهنگ عمومی تنها با مقررات حکومتی ممکن نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 9:53

تعالی فرهنگ عمومی تنها با مقررات حکومتی ممکن نیست

شماره: 15517
Aa Aa

در حادثه طبس جنود پنهان خدا به میدان آمدند| اصل انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی بود| تعالی فرهنگ نیازمند همیاری رسانه‌ها و صاحبان قلم و خطابه است.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران؛
تعالی فرهنگ عمومی تنها با مقررات حکومتی ممکن نیست

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت؛

منافقین با شعار‌های ارزشی وارد میدان شدند اما انحراف و جدایی آن‌ها از راه حق از جایی شروع شد که در فهم دین از عالمان دین شناس استفاده نکرده و به فهم ناقص خود اکتفا و قرآن و مکتب ناب اهل بیت را رها کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، وی ادامه داد:

زاویه منافقین از حق در جایی بیشتر شد که اگر چه شعار‌های به ظاهر خوبی سرمی دادند اما آرام آرام به مرحله‌ای از انحراف رسیدند که عالمان دین و افرادی همچون آیت الله بهشتی، آیت الله قدوسی و ... را به عنوان سد راه اسلام به شهادت رساندند و خون ۱۷ هزار انسان بی گناه را بر زمین ریختند. کار مدعیان حمایت از خلق و مردم به جایی رسید که با انحراف از مسیر حق به فقها، مراجع، حضرت امام و دین پشت کردند و در یک مقطع علیه مردم خودشان با صدام جنایتکار هم همدست شدند و امروز هم با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به کشور خودشان همراهی می‌کنند.

وی اظهار داشت:

در روز ۱۳ آبان تعدادی از دانشجویان آگاه با الهام گرفتن از ذات انقلاب اسلامی و نوری که حضرت امام از اسلام و قرآن و حضرت صاحب الامر (عج) گرفته بودند به طور خودجوش انقلاب دوم را رقم زدند. در حادثه طبس نیز جنود پنهان خدا به میدان آمدند و بار دیگر پوزه شیطان بزرگ را به خاک ذلت مالیدند و نشان دادند با تکیه بر ایمان و توکل و اعتماد به خدا می‌توان در برابر قدرت‌های استکباری ایستاد و البته ما نیز باید مراقبت باشیم که خدای ناکرده روحیه استکباری پیدا نکنیم.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد:

اصل انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و زیرساخت قدرت، اقتدار و استقلال هم مسائل فرهنگی است. اگر فرهنگ صحیح عمومی اسلامی داشته باشیم بسیاری از مسائل اقتصادی ما هم خود به خود بهتر می‌شود و بسیاری از مشکلات و مفاسد با ارتقاء فرهنگ عمومی حل و ریشه کن خواهد شد. اگر فرهنگ اسلامی و دینی ما ارتقاء یابد علم و معرفت ما هم افزون می‌شود و امنیت بهبود می‌یابد. تعالی فرهنگ عمومی تنها با الزامات قانونی و مقررات حکومتی به وجود نمی‌آید و نیازمند فرهنگ سازی و همیاری رسانه‌ها و صاحبان قلم و خطابه است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان