تعدادی از اساتید به دلیل موارد اخلاقی اخراج شده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 20:30

تعدادی از اساتید به دلیل موارد اخلاقی اخراج شده‌اند

شماره: 23448
Aa Aa

او گفته مواردی انگشت شمار داریم که روسای دانشگاه ها اعلام کردند فردی رفتار یا عمل شرم آوری انجام داده است و آن شخص قطعا باید اخراج شود.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم جمهوری اسلامی؛
تعدادی از اساتید به دلیل موارد اخلاقی اخراج شده‌اند

محمد خلج امیرحسینی، رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با اشاره به بحث اخراج یا قطع همکاری با شماری از استادان دانشگاه گفت:

این بحث دو نکته دارد؛ اسامی که از این استادان در فضای مجازی منتشر می‌شود، بر اساس تعریف‌های دیگری از اخراج است و از روی اسم‌ها مشخص می‌شود که استادان بازنشسته، حق‌التدریس، اتمام ماموریت، عدم تمدید قرارداد و لغو همکاری را هم جزو موارد اخراجی حساب کرده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او بیان داشت:

این افراد را نمی‌توان اخراجی نامید به عنوان مثال در مورد یک استاد پیمانی که نتوانسته ظرف ۲ تا ۵ سال حداقل نمره علمی را کسب کند دانشگاه مجاز است قرارداد وی را تمدید نکند در حالیکه این رسانه‌ها او را استاد اخراجی می نامند. تنها معیار ما برای "اخراج" این است که به فرد در میانه دوران کاری خود اعلام کنند دیگر نباید کار کند و همکاری با او لغو شود. این اشخاص نیز به طور خاص جزو موارد ویژه هستند و بیشتر مورد ویژه شامل مباحث اخلاقی و خدای نکرده شرم آور است. مواردی انگشت شمار داریم که روسای دانشگاه ها اعلام کردند فردی رفتار یا عمل شرم آوری انجام داده است و آن شخص قطعا باید اخراج شود و معنی واقعی اخراج همین است. این وظیفه ما است و باید از هیات اجرایی آن دانشگاه و هیات مرکزی که آن را تایید کرده است تشکر کرده و اعلام کنیم چنین شخصی نباید در دانشگاه حضور داشته باشد.

وی ادامه داد:

نکته دیگر این است که آن رسانه هایی که آمار می دهند در این ۲ سال با این تعریف هایی که از اخراج دارند استادان زیادی اخراج شده اند، باید افراد اخراج شده با همین تعریف ها را در ۸ سال دولت قبل احصا کرده و تقسیم بر تعداد سال کنند و تعداد سالانه استادان اخراجی دولت قبل و این دولت و همه دولت ها را با هم مقایسه کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان