تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:50

تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل می کنیم

شماره: 16081
Aa Aa

در گام دوم خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می‌دانیم. باید تحولی بزرگ در روح و کالبد شهرها ایجاد کنیم و موجود جدیدی را خلق کنیم.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران عنوان کرد؛
تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل می کنیم

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی گفت:

در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم. عزت و قدرت چیزی است که در سایه توانایی و دانایی حاصل خواهد شد. دانایی مقدمه توانایی است و با پژوهش، فکر و خلاقیت میسر خواهد شد. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او ادامه داد:

حتما نیازمند ساختن و الگو شدن در گام دوم هستیم که باید با جهش و تلاش مضاعف صورت گیرد و نیازمند الگوهایی هستیم که بتوانیم شعارها را در عمل و عینیت ببینیم. اگر توجه به راه صد ساله گذشته داشته باشیم باید نسبت به سه عنصر عدلیه، نظمیه و بلدیه و رشدیافتگی آن در حال و نگاه به آینده توجه داشته باشیم و بتوانیم با مهارت به نیازهای مردم پاسخ معتبر دهیم و با تصویر روشن از آینده به سمت ایده آل و مدینه فاضله حرکت کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید تحولی بزرگ در روح و کالبد شهرها ایجاد کنیم گفت:

راه گذشته راه پرثمری است اما به قدر کفایت و نیاز ثمربخش نبوده و باید با تحول در روح و کالبد شهرها شرایط را به سمتی ببریم که موجود جدیدی را خلق کنیم. باید شرایطی را ایجاد کنیم که امنیت و آسایش و آرامش در شهرها و ‌روستاهاحاکم باشد. در گام دوم خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می‌دانیم و در این مسیر نقش مدیریت یکپارچه شهر، حکمرانی شهری با مشارکت واحد مردم و نقش مردم سالاری دینی و به دست گیری امور و نقش نخبگان در این حرکت بزرگ برای ما بسیار مبارک خواهد بود.

او گفت:

سعی ما در تهران این است که تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل کنیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان