حجت عبدالملکی، وزیر کار ایران استعفا کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 4:43

حجت عبدالملکی، وزیر کار ایران استعفا کرد

شماره: 18204
Aa Aa
سخنگوی دولت گفته رئیس جمهور ایران با استعفای عبدالملکی وزیر کار موافقت کرده و زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست وزارت کار منصوب شده است.
حجت عبدالملکی از دولت ایران کنار رفت؛
حجت عبدالملکی، وزیر کار ایران استعفا کرد

حجت عبدالملکی، وزیر کار ایران استعفا کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، این رسانه ی نزدیک به دولت آورده است:
امروز خبری منتشر شد که احتمالاً آقای حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زودی از دولت کنار خواهد رفت.

اگرچه آقای ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع را شایعه دانست اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این احتمال واقعی است و آقای عبدالملکی از تصدی این وزارت خانه استعفا داده است.

برخی اخبار حاکیست که دولت بنای موافقت با این استعفا را دارد و احتمالاً آقای زاهدی وفا معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی خواهد شد.

  •  

حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران با انتشار نامه استعفای خود در توییتر رسما استعفا داد.

در این نامه آمده است:

بسمه‌تعالی
حضرت آیت‌الله رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیات و آرزوی توفیق و عافیت؛
ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی به‌منظور افزایش هماهنگی در دولت استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم.
اینجانب در طول حدود ۳۰۰ روز فعالیت در این وزارتخانه همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به‌کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر میکنم. خود را سرباز کوچک نظام اسلامی و دولت مردمی میدانم و تا پای جان در مسیر تحقق آرمان‌های رفیع آن و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش خواهم کرد و از هیچگونه خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهم کرد ان‌شاءالله.

با احترام
حجت الله عبدالملکی

  •  

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت:

 روز گذشته آقای عبدالملکی برای دومین بار استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد و روز گذشته استعفای او مورد پذیرش رئیس‌جمهور قرار گرفت. وی از امروز به عنوان مشاور رئیس جمهور به همکاری خود ادامه خواهند داد.

وی گفت

«محمدهادی زاهدی وفا» معاون پیشین هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور از امروز جایگزین او در وزارت کار شد.

  •  

رئیس جمهور ایران در حکمی محمدهادی زاهدی‌وفا را به سمت «سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب کرد.

در متن حکم رئیس جمهور آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدهادی زاهدی‌وفا

 

براساس اصل (۱۳۵) قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی و سوابق اجرایی جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت‌محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی»، «قانون‌مداری»، «مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی» و تعامل با هیأت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.

توفیقات روزافزون آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

 

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان