حداقل دستمزد کارگران ۵۷٫۴ درصد افزایش یافت | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 14:18

حداقل دستمزد کارگران ۵۷٫۴ درصد افزایش یافت

شماره: 17072
Aa Aa

حداقل دستمزد پایه حقوق کارگران به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان و با محاسبه سایر سطوح مزدی به بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

با تصویب اعضای شورای عالی کار ایران؛
حداقل دستمزد کارگران ۵۷٫۴ درصد افزایش یافت

اعضای شورای عالی کار با افزایش ۵۷٫۴ درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده موافقت کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، بر این اساس حداقل دستمزد ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار  تومان افزایش یافت.

شورای‌عالی کار همچنین در خصوص مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرد. سایر سطوح مزدی نیز تا ۳۸ درصد افزایش یافت.

با افزایش ۵۷٫۴ درصدی حداقل دستمزد پایه حقوق کارگران از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به  ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت:

حداقل حقوق کارگران در سال آینده ۵۷٫۴ درصد افزایش یافت. حداقل حقوق کارگران با دو فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان رسید که این عدد در سال قبل ۴ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان بوده است. حقوق یک کارگر با یک و سه دهم فرزند به ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسیده که نسبت به سال قبل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته ایم.

یک کارگر با یک فرزند نیز ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان در ماه دستمزد دریافت می کند که در سال قبل ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان بوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان