حقوق ۹۵.۵ درصد از بازنشستگان ایران زیر سه میلیون تومان است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:55

حقوق ۹۵.۵ درصد از بازنشستگان ایران زیر سه میلیون تومان است

شماره: 6643
Aa Aa

جمشید تقی‌‌‌‌زاده می گوید: برای همسان‌‌‌سازی حقوق یک میلیون و ۴۲۰ بازنشسته ایران که کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند ۱۵ هزار میلیارد تومان لازم است.

با اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی ایران؛
حقوق ۹۵.۵ درصد از بازنشستگان ایران زیر سه میلیون تومان است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رساندن دریافتی آنان به ۸۰ درصد حقوق افراد شاغل، از مهمترین اهدافی است که دنبال می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، جمشید تقی‌‌‌‌زاده در نشست صمیمی با کانون‌‌‌های بازنشستگی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با رایزنی‌های فراوان این طرح پس از تصویب در مجلس از سال ۹۸ اجرایی می‌شود گفت: تا یک و نیم سال آینده، ۵۰۰ هزار نفر دیگر به مجموع بازنشستگان این صندوق اضافه می‌شود. هم‌‌اینک ۹۵.۵ درصد از بازنشستگان کشوری زیر سه میلیون تومان حقوق دریافت می‌‌کنند. وی ادامه داد: همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان و رساندن دریافتی آنان به ۸۰ درصد حقوق افراد شاغل از مهمترین اهداف صندوق بازنشستگی کشوری است. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: برای همسان‌‌‌سازی حقوق یک میلیون و ۴۲۰ بازنشسته کشوری که کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای سال آینده لازم است و این در حالی است که برای اجرای کامل این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است. تقی‌‌زاده اضافه کرد: خانه‌‌‌‌های امید مراکز و کانون‌های دورهمی بازنشستگان تحت پوشش صندوق هستند و بازنشستگان در شهرهای مختلف کشور می‌‌‌توانند از امکانات خانه امید در راستای آموزش، پژوهش، همفکری و تشکل‌های مرتبط استفاده کنند. وی با بیان اینکه سیاست ما سپردن فعالیت‌‌های اجرایی خانه‌های امید به کانون‌‌ها و خود بازنشستگان است اظهار داشت: این مراکز ظرفیت‌‌‌های بالقوه‌‌‌ای هستند که با تدبیر، برنامه‌‌‌ریزی مناسب و ایجاد امید در میان بازنشستگان که سبب حضور موثر و با نشاط این عزیزان می‌‌‌شود به شکل بالفعل درآمده و به پویایی و اثرگذاری بازنشستگان در سطح جامعه کمک می‌‌کند. این مقام مسئول در این نشست تصریح کرد: موضوع سلامت سالمندان از موضوعات دارای اولویت و اهمیت برای حال و آینده کشور ما و دیگر کشورهای در حال توسعه است. تقی‌زاده ادامه داد: سند سالمندی در چهار کارگروه کمیته رفاه و حمایت‌های اجتماعی، منزلت و حرمت سالمندان، سلامت و توانبخشی و آلزایمر تدوین شده و همین موضوع اهمیت بخش سلامت و رفاه سالمندان را بیشتر و بیشتر روشن می‌‌‌سازد. وی افزود: امسال صندوق بازنشستگی کشوری با افزایش ۳۰ درصدی سقف بیمه تکمیلی در تلاش است تا خدمات بیشتر و با کیفیت‌‌تری به گروه هدف خود ارائه کند و امیدوارم که با این تدابیر بتوانیم رضایت خاطر بازنشستگان عزیز را فراهم کنیم. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه دولت دوازدهم و به‌‌خصوص شخصیتی چون وزیر رفاه گفت‌وگوی اجتماعی با بخش‌‌های مختلف را در دستورکار قرار داده است خاطرنشان کرد: جوانگرایی، شفافیت، شایسته‌‌سالاری و گفت‌وگوی مداوم با مردم در کنار تعامل با مجلس و سایر نهادهای حساس از روش‌‌های کاهش مخاطرات پیشرو است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان