حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 22:01

حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد

شماره: 25300
Aa Aa

با توجه به همکاری بابک زنجانی و بازگرداندن همه اموال از خارج از کشور درخواست عفو او از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شده است.

با اعلام اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه؛
حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد

اولین نشست خبری اصغر جهانگیر به عنوان سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او گفت:

قوه قضاییه به عنوان کانون پیگیری و تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم و حل و فصل دعاوی و رفع تظلمات و مبارزه با مظاهر فساد و پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین براساس قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی و سایر قوانین وظایف سنگینی دارد که به ما سپرده شده است. تبیین این وظیفه سنگین و شناساندن حجم عظیم این وظایف مستلزم اطلاع رسانی دقیق و پاسخگویی به افکار عمومی برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی در کنار دستگاه قضایی است.

جهانگیر اظهار داشت:

با توجه به همکاری بابک زنجانی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت سنجی همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد درخواست عفو «بابک زنجانی» از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

او گفت:

در حوزه پیشگیری از جرایم و دعاوی با چالش‌هایی از جمله تزلزل در روابط حقوقی اشخاص روبرو هستیم. ناکافی بودن بعضی از تبعات ارتکاب جرم یا مسائل دیگر که زمینه شکل‌گیری جرایم را ایجاد می‌کرد که تراکم پرونده ها و تعدد شکایات در سیستم قضایی را به دنبال داشت. بحث هوشمندسازی شروط قراردادی و تقویت خدمات دفاتر اسناد رسمی و خدمات حقوقی هوشمند از جمله فرایندهایی است که در سند تحول قضایی پیش بینی شده است. در سند تحول به بحث مقابله با فساد و کارآمدی توجه ویژه‌ای شده است. در این سند تلاش شده به نحوی ماموریت‌های لازم پیش‌بینی شود که پیامد نهایی اجرای سند دسترسی به عدالت مورد نظر و رضایت‌مندی مردم باشد.

سخنگوی قوه‌ قضاییه همچنین اعلام کرد که برای ماجرای باغ ازگل پرونده قضایی تشکیل شده و افرادی در این رابطه احضار شده‌اند:

اظهارات سردفتر ثبت شده و پرونده در حال تکميل است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره احضار برخی چهره‌ها در فضای مجازی درباره به مخاطره انداختن امنیت عمومی همزمان با عملیات وعده صادق گفت:

در این رابطه ۵ پرونده تشکیل شده و متهمین احضار و تفهیم اتهام شدند. پرونده‌ها در حال تکمیل تحقیقات است.

او درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده چای دبش نیز اظهار داشت:
پرونده چای دبش پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدیدی کشف شد، تعدادی مهر مربوط به شرکت های داخلی و خارجی کشف شد و لازم بود در این زمینه نیز تحقیقات لازم صورت گیرد به محض تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی لازم می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان