حکم اعدام محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی اجرا شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 4:39

حکم اعدام محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی اجرا شد

شماره: 20809
Aa Aa

پیش‌تر، دیوان عالی کشور فرجام‌خواهی محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی را وارد و موجه تشخیص نداده و حکم صادره شده اولیه را تایید کرده بود.

به اتهام افساد فی الارض و حمله به مامورین حافظ امنیت؛
حکم اعدام محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی اجرا شد

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار آویخته شدند.

به گزارش اسپادانا خبر، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد:
براساس احکام صادرشده اولیه محمدمهدی کرمی و سیدمحمدحسینی به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید روح‌الله عجمیان گردید به اعدام محکوم شدند.

احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور بعد از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد.

با توجه به قرائن و مستندات موجود در پرونده، دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی را وارد و موجه تشخیص نداد و حکم صادره شده از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید نمود.

برهمین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تایید رای از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی صبح امروز اجرا شد.

مرکز رسانه قوه قضائیه آورده است:

دوازدهم آبان ماه بود تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند. در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح‌الله عجمیان و حوادت آن روز بهشت سکینه کرج برگزار شده بود.

در جلسات دادگاه متهمان صراحتا نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند.

همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان