خاک جزیره هرمز همچنان به فروش می رسد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 14:50

خاک جزیره هرمز همچنان به فروش می رسد

شماره: 15719
Aa Aa

خاک جزیره به قیمت اندک از بومیان خریداری و به قیمت بالا فروخته می‌شود|برخی کارخانه‌های محصولات معدنی نمونه جعلی خاک هرمز را می‌فروشند.

خاک جعلی هرمز به مشتریان فروخته می‌شود؛
خاک جزیره هرمز همچنان به فروش می رسد

میرزا رضایی، کارشناس معادن و خاک گفت:

سوءاستفاده از خاک جزیره هرمز تا جایی است که خاک جعلی به جای خاک هرمز فروخته می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از همشهری، او ادامه داد:

برخی کارخانه‌های فروش خاک و محصولات معدنی با ترکیب مصالح و خاک‌های گوناگون نمونه جعلی از خاک جزیره به‌ویژه خاک اخرای قرمز رنگ که در میان خاک‌های جزیره دارای شهرت بیشتری است را تهیه می‌کنند و به نام خاک هرمز به خریداران می‌فروشند.

او با بیان این که در نبود نظارت، خاک جزیره به قیمت اندک از بومیان خریداری و به قیمت بالا فروخته می‌شود افزود:

خاک جعلی به نام خاک هرمز به‌ویژه از طریق وبسایت‌ها به مشتریان فروخته می‌شود. در نهایت کسی که ضرر می‌کند بومیان جزیره هستند که محیط‌ زیست یعنی عامل اصلی و اهرمی را که می‌تواند آنان را به توسعه پایدار برساند از دست می‌دهند.

  •  

رئیس کل دادگستری هرمزگان هرگونه قاچاق خاک از جزیره هرمز را تکذیب کرد.

علی صالحی در جریان بازدید از جزیره هرمز اظهار داشت:

با توجه به تصاویر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قاچاق خاک قیمتی جزیره هرمز این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت که بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و شایعه بوده است. تنها بخشی از خاک‌های رنگی جزیره هرمز در صنایع دستی اهالی این جزیره مورد استفاده قرار می‌گیرد که به نظر کارشناسان تأثیر بسزایی در میزان منابع خاک این جزیره ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت حفاظت از سرمایه‌های ملی گفت:

چنانچه هر‌گونه دست‌اندازی به معادن خاک یا دیگر ذخایر طبیعی در هر نقطه‌ای اثبات شود بدون تردید برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان